//
کدخبر: ۲۱۸۷۹۰ //

افتتاح بخش کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره) / راه اندازی بخش پیوند قلب تا یکماه آینده در کرمانشاه

مراسم افتتاح بخش کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره) با حضور آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه ، دکتر مصری نایب رییس نجلس شورای اسلامی، دکتر مرادی ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی و مسئولین استانی برگزار شد.

افتتاح بخش کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره) / راه اندازی بخش پیوند قلب تا  یکماه آینده در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ابتدای این مراسم اظهار داشت: استان کرمانشاه از لحاظ تاریخی و جغرافیایی از دیر باز مرکزیت غرب کشور بوده و از نظر جغرافیایی هم به دلیل مسافت دو ساعته  ۱۷ تا ۲۰درصد استانهای همجوار به کرمانشاه مراجعه می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در داشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه نوع پیوند اعضا انجام می شود و تاکنون ۱۶۲۵ مورد پیوند کلیه، ۱۱۴ مورد پیوند مغز استخوان و ۲۸۰مورد کاشت پیوند قرنیه در کرمانشاه انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال راه اندازی پیوند قلب در کرمانشاه هستیم و تیمی به بیمارستان شهید رجایی اعزام می شوند و انشاا.. پس از ظرف یکماه این بخش را هم راه اندازی خواهیم کرد.

وی همچنین از اعزام عضو هیأت علمی برای راه اندازی پیوند در در یکسال و نیم آینده خبر داد و گفت: طی چند سال گذشته قرارداد خرید تجهیزاتی داشتیم که در چند ماه آینده نصب و راه اندازی می شود.

دکتر مرادی بیان داشت: کرمانشاه دوازدهمین استانی است که به بخش کاشت حلزون دست یافته و فاصله ۶ ساله ای بین راه اندازی  یازدهمین مرکز و مرکز  کرمانشاه قرار دارد و کار بزرگی انجام شد برای کسانی که ناشنوا هستند و مستعد صحبت کردن.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: دولت خدمتگزار برای هر کاشت حلزون ۱۱هزار یورو سوبسید پرداخت می کند و اگر بیماران قبل از سه سالگی عمل کنند مبلغ ۶ میلیون تومان سهم پرداختی آنها خواهد بود که از این مقدار سه میلیون تومان را بهزیستی و سه میلیون دیگر را در صورت نیاز بنیاد بخشش پرداخت خواهد کرد.

وی اظهار داشت : برای کمک به مسأله توانبخشی این افراد در صدد راه اندازی دانشکده توانبخشی هستیم و کارهای ابتدایی و تجهیزات آن انجام شده و در صورت تایید شورای گسترش این دانشکده راه اندازی خواهد شد که میتواند کمک بزرگی به بخش کاشت حلزون باشد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۷۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان