//
کدخبر: ۲۱۸۶۶۱ //

سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان قزوین آغاز به‌کار کرد

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: متاسفانه عدم آگاهی مردم از صنعت ساختمان در کشور موجب افت عمر ساختمان در کشور شده است که سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان قزوین با رویکرد افزایش آگاهی بهره‌برداران در قزوین آغاز به‌کار کرد.

سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان قزوین آغاز به‌کار کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی فرخزاد دقایقی قبل در آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین که با حضور مسئولین استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار داشت: عمر ساختمان در ایران از نمونه‌های مشابه خود در کشورهای پیشرفته بسیار پایین‌تر است و عدم رعایت استانداردها در استفاده از مصالح و ساخت موجب این اتفاق بوده است.

وی بیان کرد: عدم آگاهی مردم از حوزه تخصصی صنعت ساختمان و عدم توجه به مسائل ایمنی در ساخت ساختمان‌ها در کشور نیز به این مسئله دامن زده و موجب شده تا صنعت ساختمان به یکی از سودآورترین بخش‌ها برای دلالان تبدیل شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: این در حالی است که امروز 30 درصد اقتصاد کشور در حوزه ساختمان متمرکز شده است و زمینه برای فعالیت عده زیادی از افراد در این حوزه فراهم شده است افرادی که لزوما تخصص کافی برای فعالیت در این بخش را ندارند.

فرخزاد خاطرنشان کرد: برای رفع سوء استفاده در این حوزه و افزایش دقت مردم در خصوص کیفیت ساختمان نیاز است تا آگاهی و تمرکز در این خصوص در بین مردم افزایش یابد و سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین با هدف ارائه همین آگاهی‌ها به مردم، افزایش اطلاع عمومی نسبت به حقوق مالکین در ساختمان‌ها و کیفی سازی صنعت ساختمان در استان آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور در این دوره از نمایشگاه نگاه صرف اقتصادی برداشته شده است و تلاش شده تا با دید آگاهی بخشی به مردم فعالیت شود و در این خصوص در حاشیه این نمایشگاه دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آگاهی بخشی به مردم برگزار می‌شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای همراهی تولید کنندگان مصالح ساختمانی، عرضه کنندگان، انبوه سازان و فعالین این عرصه فراهم کرده است تا زنجیره تامینی آگاه در این خصوص تشکیل شود.

فرخزاد گفت: صنعت ساختمان باید به کیفی‌سازی نزدیک شود تا امنیت و ایمنی مردم افزایش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۶۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان