//
کدخبر: ۲۱۷۵۸۰ //
ازابتدای امسال تا کنون؛

۱۷۸ مورد تقاضای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ثبت شده است

سمینار آموزشی کسب و کار طلایی صنعت گردشگری با محوریت کرمانشاه ۲۰۲۰ در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه استان کرمانشاه برگزار شد

۱۷۸ مورد تقاضای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ثبت شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امید قادری  مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع و گردشگری اظهار داشت: در زمینه گردشگری کارها  و امور مربوطه به نهادها و انجمن ها واگذار شده و ما به عنوان دستگاه سیاست گذار و ناظر سعی داریم کارها به دست این عزیزان انجام شود.

مدیر کل میراث گفت: مقوله اشتغال مقوله مهمی است که در شعار گردشگری جهانی به این موضوع با شعار "گردشگری، مهارت و اشتغال پایدار"  توجه  و به درستی انتخاب شده است

دکتر قادری افزود: در حوزه گردشگری باید از فرصت های  گردشگری به عنوان کسب و  کار طلایی استفاده کرد و ایده ها و طرح ها  وتجربه های موفق در این زمینه زیاد است و استفاده از آن برای استان مفید می باشد و امیدواریم بتوانیم ایده ها را جمع آوری و از طریق استارت آپ ها یک کارگاه چند روزه داشته باشیم و از این ایده ها استفاده کنیم.

photo_۲۰۱۹-۱۰-۰۳_۱۰-۴۲-۵۰

دکتر قادری تصریح کرد: در بحث گردشگری مطالبات گردشگران در ورود به استان زیاد است و ایجاد سرویس های بهداشتی و راهنمایان گردشگری از جمله این مطالبات است که این انتقادات به ما برمی گردد و دستگاه های متولی باید پای کار بیایند.

ای مسئول گفت: در هفته گردشگری این نوید را می دهیم که در حوزه گردشگری جهش رو به جلو داریم و در ۶ ماهه اول سال ۹۸ از مجموع بازدید از اماکن تاریخی افزایش ۷ درصدی ورودی گردشگر داخلی و ۴۰ درصدی ورودی گردشگر خارجی را داشته ایم و ۸۴ درصد ورودی مرزهای گردشگری افزایش یافته است .

قادری بیان داشت: در سالهای گذشته مرزها به عنوان ترانزیت و گذرگاه مطرح بود اما اکنون در بحث گردشگری به عنوان مقصد گردشگری کشورهای همسایه مطرح شده ایم و شاخص گردشگری بالا رفته و گردشگران عراقی،کرمانشاه را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند.

 مدیر کل میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۸ مورد تقاضای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ثبت شده است و در این زمینه ۴۸موافقت اصولی صادر شده است و در ثبت سامانه جز سامانه های برتر در صدور موافقت های اصولی بوده ایم.

وی همچنین از برگزاری ۵۰کارگروه تسهیل  برنامه ریزی شده و پیش بینی شده تا پایان سال خبر داد و افزود: پیش بینی شده که این ۴۸موافقت اصولی ۵۶۱ میلیارد تومان اعتبار و ۸۱۰ مورد اشتغالزایی ایجاد کند.

قادری در ادامه یادآور شد: در سال آینده شهر مشروط دالاهو رو  ثبت ملی خواهیم کرد و برنامه ای برای ثبت چاقوی کرند، هم خواهیم داشت و چند طرح هم در دست بررسی و سرمایه گذاری کلان است.

وی با اشاره به  انجام  ۳پروژه مهم در گردشگری سلامت گفت: امیدواریم این پروژه ها را با حمایت در حوزه گردشگری و بوم گردی به حدی برسانیم که نیاز را به حداقل برساند.

دکتر قادری افزود : ۴۵۰۰ تخت برای گردشگری در استان داریم که ضریب اشغال آنها در شهرستان ها پایین است ولی در ایام تابستان ضریب اشغال آنها کمتر از ۸۰درصد بوده است که نشان از بوم گردی فعال ما دارد و در این زمینه سازماندهی خوبی انجام شده است وتقویت انجمن راهنمایان گردشگری و سازمانها و انجمن های مردم نهاد می تواند بهترین کمک را به ما بکند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تعداد راهنمایان گردشگری را ۸۷ مورد و تعداد دفاتر مسافرتی را ۵۸ مورد اعلام کرد و اظهار داشت :  نسبت به استانهای همجوار  آمار بالاتری داریم.

این مسئول در ادامه از تدابیری در بحث پروازی در استان خبر داد و گفت: تدابیری اندیشیده شده تا از پانزدهم مهر ماه پروازهای نجف از کرمانشاه انجام شود و هر دفتر مسافرتی که بتواند خطوط پروازی جدیدی را تعیین کنند در زمینه پرداخت تسهیلات از آنها حمایت می کنیم.

قادری افزود: قطعا نقص کار ما زیاد است اما شواهد حاکیست که حرکت رو به جلویی داریم و در کرمانشاه ۲۰۲۰ نمود واقعی را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت های گردشگردی اربعین استفاده می کنیم و بازارچه های گردشگری را در این مسیر احداث خواهیم کرد و در صددیم در مناطق گرمسیری جشنواره لیموی قصر را نیز برگزار کنیم.

در پایان این مراسم از ۱۰نفر از پیشکوستان عرصه گردشگری و تعدادی از کارمندان فعال حوزه میراث فرهنگی تقدیر شد.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۵۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان