//
کدخبر: ۲۱۷۵۷۳ //
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه:

کشتار غیر مجاز معضل اصلی استان کرمانشاه

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه کشتار غیر مجاز را مهمترین معضل استان اعلام کرد.

کشتار غیر مجاز معضل اصلی استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امید علی محمدی در نشست خبری که امروز (۱۱مهرماه ) به مناسبت هفته دامپزشکی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: در هفته دامپزشکی امیدواریم بتوانیم معرف تلاش های همکارانمان در استان کرمانشاه باشیم.

مدیر کل دامپزشکی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۵۰۰ روستا است که معیشت  ۵۰۰ هزار از جمعیت آن به دام، طیور و ابزیان وابسته است.

وی تصریح کرد: افتخار می کنیم که در کنار صنعت و سایر امور که به اشتغال کمک می کند دامپروری شغل مقدسی است و میتواند نقش محوری در استان داشته باشد .

دکتر علی محمدی بیان داشت : مخاطراتی در استان و در زمینه هم مرز بودن با کشورعراق داریم و مسئولیت خطیری در کشور بر عهده دامپزشکی است.

وی گفت: سالانه ۴۳۶هزار تن محصولات دامی و آبزی پروری تولید می شود و ۵۹ باب داروخانه دامپزشکی ۶۰ مرکز مایه کوبی،۳ آزمایشگاه دامپزشکی در بخش خصوصی و یک آزمایشگاه در بخش دولتی و ۱۱ مرکز پخش دارویی و واکسن استانی و ۲ شرکت تولید دارو و مکمل، ۲۴۰۰ کارخانه خوراک دام و طیور، ۳کشتارگاه صنعتی، ۹کشتارگاه صنعتی طیور، و ۱۲کشتارگاه سنتی در استان در حال فعالیت هستند.

دکتر علی محمدی افزود: پیش سرد در نیمی از شهرستانها فعال شده و و گوشت ارائه شده با توجه به وضعیت در شهر کرمانشاه ۸۰ درصد پروسه پیش سرد را طی می کند.

این مسئول گفت: استان کرمانشاه رتبه اول در تولید ماهیان گرمابی در بین استانهای غیر ساحلی و رتبه چهارم در تولید ماهیان سردابی در بین استانهای غیر ساحلی به خود اختصاص داده است.

 وی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی را بزرگترین رسالت دامپزشکی دانست واظهار داشت:  تاکنون بیش از ۶میلیون نوع  واکسیناسیون انجام شده است و   خدمات واکسیناسیون در اغلب موارد رایگان در اختیار دامداران  قرار می گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه کشفیات قاچاق  را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: نظم و نظام بندی خوبی در این زمینه انجام شده ولی باتوجه به افزایش نرخ ارز و تفاوت قیمت در خارج و داخل کشور و به ثمر رسیدن دام در آبانماه احتمال بیشتر شدن قاچاق دام وجود دارد هرچند که

دستگاههای مرتبط تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این مسئله به کار خواهند گرفت.

وی گفت: اتفاق بسیار بزرگی که در استان افتاد در زمینه اعتبارات تملک دارایی رتبه ۲۲ بودیم و  اعتبارات ما در سال ۹۷ از استانهای همجوار ضعیف تر بود ولی در سال ۹۷ دو میلیارد و ۳۹۰میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که امسال با توجه به افزایش اعتبار ۱۳درصدی کشور به ۴میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد، افزایش داشته است و از مصوبه ریاست جمهوری هم که در سال ۹۳در نظر گرفته شد امسال دو میلیارد تومان دیگر آزاد شد.

وی کشتار غیر مجاز  را معضل اصلی استان اعلام کرد و افزود:  ۱۸۸ مورد تخلف در ۶ ماهه اول سال کشف شده است.

دکتر علی محمدی آنفولانزای حاد پرندگان در سال ۹۵ را ۱۹ مورد و سال ۹۶ را ۷ مورد اعلام کرد و گفت: در سال ۹۷ هیچ موردی دیده نشد و تا امروز هم هیچ موردی گزارش نشده است.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۵۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان