//
کدخبر: ۲۱۷۵۱ //

دولت نیم‌نگاهی هم به وضعیت معیشتی و اقتصادی روستاییان ‌داشته باشد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش ماندگاری مردم در روستاها، علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها نیاز است دولت نگاهی هم به وضعیت معیشتی و اقتصادی روستاییان ‌داشته باشد.

دولت نیم‌نگاهی هم به وضعیت معیشتی و اقتصادی روستاییان ‌داشته باشد

به گزارش فرتاک نیوز، غلام‌محمد زارعی ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه عمرانی در روستاهای شهرستان بویراحمد با بیان اینکه جمعیت زیادی در روستاهای اطراف شهر یاسوج سکونت دارند، اظهار داشت: در گذشته مردم از عدم توجه به زیرساخت‌ها نارضایتی زیادی داشتند که بر اساس اصل عدالت‌محوری در توزیع اعتبارات، از دو سال گذشته تصمیم شد با توجه به میزان جمعیت روستاها، اعتباراتی به آنها اختصاص داده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تغییر وضعیت و سیمای روستاهای شهرستان بویراحمد حرکت قابل توجهی شروع شده و امیدواریم که این روند ادامه یابد.

زارعی بیان کرد: یکی از خلأهایی که در کنار اقدامات عمرانی در روستاها احساس می‌شد نیاز به وجود فضاهای گردشگری مدیریت شده و نیاز مردم روستاها به امکانات تفریحی بود که بر این اساس از امسال برنامه احداث پارک در روستاهایی که ظرفیت لازم را دارند در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در بودجه سال 96، سهم اعتبارات استان افزایش یافته که بر این اساس می‌توانیم عمران و آبادانی در روستاها را که از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است به مردم نوید دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر هیئت دولت به استان تذکر دادیم که سهم استان‌ها از منابع متمرکز پایین است و باید برای توسعه و پیشرفت در مناطق محروم سهم استان‌ها از منابع متمرکز بیشتر شود، بنابراین در بودجه سال 96، این سهم افزایش یافته است.

زارعی با اشاره به اینکه در سال‌های 94 و 95 حدود دو میلیون متر مربع عملیات آسفالت در سطح استان انجام شد، گفت: از این میزان، بیش از یک میلیون متر مربع با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان در شهرستان‌های بویراحمد و دنا به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: برای افزایش ماندگاری مردم در روستاها، علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها نیاز  است به وضعیت معیشتی و اقتصادی آنها هم توجه شود که در این راستا، امسال دولت برنامه‌های مختلفی برای رفع بیکاری در روستاها دارد.

زارعی به سفر رئیس موسسه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌هایی در این سفر، فصل جدیدی برای توسعه اقتصاد روستاهای استان باز شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: توجه به اقتصاد و ایجاد اشتغال در روستاها از برنامه‌های دولت در سال 96 است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان