//
کدخبر: ۲۱۷۲۴۷ //

کلاهبرداری به بهانه جشن نیکوکاری

رئیس پلیس فتای استان نسبت به سو استفاده برخی مجرمان سایبری از احساسات شهروندان در قالب کمک به دانش آموزان بی سرپرست و شرکت در جشن نیکوکاری هشدار داد.

کلاهبرداری به بهانه جشن نیکوکاری
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: مجرمان سایبری در ایام و مناسبت‌های مختلف نظیر بازگشایی مدارس و برگزاری جشن‌های نیکوکاری با انتشار پیام و تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی شهروندان را دعوت به شرکت در کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی کرده و از این طریق از آن‌ها کلاه‌برداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان  عنوان داشت: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک‌های خود را واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که امکان پرداخت وجه به‌صورت آنلاین وجود دارد، در حالی که بیشتر این لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: عده‌ای فرصت‌طلب در این‌گونه ایام با شگردهای خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاه‌برداران با ارائه شماره‌های عابر بانک و جمع‌کردن حتی مبالغ اندک از تک‌تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان