//
کدخبر: ۲۱۷۱۴ //

کرمان دارنده رتبه ششم فضای کسب و کار در کشور

استاندار کرمان گفت: در دولت تدبیر و امید فضای کسب و کار استان از رتبه پایین جدول به ششم کشوری رسیده است.

به گزارش فرتاک نیوز، علیرضا رزم حسینی امروز 31 فروردین ماه در اولین جلسه شورای روابط خارجی استان کرمان با موضوع سیاست خارجی و اقتصاد مقاومتی با حضور معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: برای رونق اقتصادی و گردشگری دفتر صدور روادید فرودگاهی در کرمان افتتاح شد که در این راستا از وزیر امور خارجه و معاون ایشان تشکر می کنیم.

وی افزود: استان کرمان ظرفیت های فوق العاده صنعتی، معدنی و گردشگری دارد و وجود چنین دفتری لازم بود و با این کار حجم ورود گردشگران خارجی و سرمایه گذاران در استان گسترش پیدا خواهد کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه ولایت و توسعه یکی از شعارهای محوری استان کرمان است و اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان صورت گرفته است، بیان کرد: بعد از برجام در حوزه فولاد، مس و خودروسازی کرمان 3 میلیارد دلار تامین مالی صورت گرفته است.

استاندار کرمان گفت: تولید خودرو از 30 هزار دستگاه به 95 هزار دستگاه در استان کرمان رسیده است که بیش از 10 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند و فضای کسب و کار استان از رتبه پایین جدول به ششم رسیده است.

وی افزود: 75 هزار میلیارد تومان ارزش تفاهمنامه های سرمایه گذاری مدل مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان است که 16 هزار میلیارد تومان از آن اجرایی شده است.

 

استاندار کرمان نیز از 7 برابر شدن ورود گردشگران خارجی نسبت به دولت قبل در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: میزان گردشگران خارجی که به استان کرمان سفر کرده‌اند 7 برابر نسبت به دولت قبل شده است و این روند در حال افزایش است، بطور مثال کلوت های شهداد گردشگران خارجی زیاد در این دولت داشته است.

علیرضا رزم حسینی گفت: استان کرمان دارای ویژگی های منحصر به فردی است که از جمله آنها می توان به موقعیت جغرافیایی این استان اشاره کرد که سبب شده 75 درصد کالاهای که به سراسر کشور توزیع می شود، از خاک کرمان عبور می کند.

وی به ظرفیت های صنعتی، معدنی استان اشاره و عنوان کرد: پس از توسعه جاسک و مکران بزرگ، استان کرمان به سمت پیشرفت و توسعه بیشتر خواهد رفت.

استاندار کرمان از تولید 32 میلیون تن صادرات مواد معدنی از استان کرمان و 10 درصد تولید خودرو کشور در این استان خبر داد و تصریح کرد: 6 میلیون تن محصولات کشاورزی از مسیر استان کرمان به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

وی از ظرفیت هایخوبی که استان کرمان در اقتصاد و صنعت گردشگری دارد، سخن به میان آورد و گفت: استان کرمان می تواند حداکثر ظرفیت را برای سرمایه گذران ایجاد نماید. استان کرمان دارای 5 اثر ثبت جهانی است که بیشترین ثبت آثار جهانی را در بین استان های کشور دارد، که سه اثر آن در این دولت ثبت شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: این موارد که ذکر شد، گوشه ای از ضرورت ایجاد دفتر صدور روادید فرودگاهی در کرمان را نشان می دهد و امروز مرکز صدور ویزای فرودگاهی در کرمان راه اندازی شد که این امر سبب خواهد شد ورود گردشگر خارجی به استان کرمان چند برابر شود.

وی در پایان از میزان سرمایه گذاری های خارجی که پس از برجام در استان کرمان صورت گرفته سخن به میان آورد و عنوان کرد: 3 میلیارد دلار تامین مالی بعد از برجام در استان کرمان صورت گرفته است.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان