//
کدخبر: ۲۱۵۶۷ //

۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید در ایران ساخته می‌شود

معاون وزارت نیرو گفت: امسال ۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید در ایران از نوع سیکل ترکیبی با بازدهی بالا ساخته می‌شود.

۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید در ایران ساخته می‌شود

به گزارش فرتاک نیوز،هوشنگ فلاحتیان بعدازظهر امروز در حاشیه نمایشگاه کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع نیروی برق در دانشگاه سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: میزان صادرات برق ایران به کشورهای همسایه به نسبت واردات برق از دیگر کشورها، بیشتر است که در سال گذشته با بررسی گزارش‌های شرکت برق ایران، بیش از 6.7 میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای دیگر صادر کرده است.

وی با تأکید بر میزان بهبودی خدمات شرکت برق در طی سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: ایران به خودکفایی کامل در بخش توزیع برق رسیده و اکنون نیروگاه‌های برق در داخل کشور توسط نیروهای ایرانی ساخته‌شده است.

معاون وزارت نیرو با اشاره به اینکه انرژی برق یک سرمایه ملی است اذعان کرد: ایران در حوزه توزیع برق جزو پنج کشور اول در سازمان ملل ثبت‌شده ‌و این‌یکی از مهم‌ترین قله‌های پیشرفت و توسعه برای کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه صادرات برق از ایران به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان انجام می‌شود تصریح کرد: امسال 4 هزار مگاوات نیروگاه جدید در ایران ساخته می‌شود که از نوع سیکل ترکیبی هستند و بازدهی بالایی دارند.

فلاحتیان از افزایش بازدهی نیروگاه‌های گازی در سال جدید خبر داد و گفت: نیروگاه‌های جدیدی که امسال ساخته می‌شوند با بازدهی 58 درصدی از نوع کلاس f هستند و همچنین بازدهی نیروگاه‌های گازی کشور پیش‌ازاین 33 درصد بوده است که امسال افزایش 50 درصدی آن در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایران از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان برق وارد می‌کند که میزان آن در مقابل صادرات برق از ایران قابل قیاس نیست افزود: توزیع نیروی برق در کشور از سوی کارشناسان و متخصصان ایرانی انجام می‌شود و وزارت کشور حمایت از نبوغ ایرانی را در اولویت قرار می‌دهد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه 6 هزار میلیارد تومان بدهی مشترکان مصرف‌کننده برق در سراسر کشور است، گفت: در سال جدید برای افزایش هزینه برق تصمیم قطعی گرفته نشده و در حال حاضر هر استانی بتواند هزینه‌های معوقه برق را دریافت کند از سوی وزارت نیرو مجوز هزینه 50 درصد از مبلغ دریافتی در سطح استان را دارد.

وی از اجرای طرح فرا سامانه خدمات واحد مشترکین «فخیم» خبر داد و گفت: طرح‌هایی با محوریت مدیریت مصرف برق و تعامل فنی با نظام‌مهندسی برای پیشبرد اهداف دولت در راستای دستیابی به خودکفایی در تمام امور مربوط به حوزه برق در کشور قرار دارد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان