//
کدخبر: ۲۱۴۵۵۵ //

آیت الله حسینی بوشهری: زیر بار مذاکره با آمریکا نمی‌رویم

امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که با آمریکا وارد مذاکره نخواهیم شد برای اینکه دشمنان فکر نکنند فشار حداکثری جواب داده و مسئولان به دلیل فشارهای آنها پای میز مذاکره آمدند.

آیت الله حسینی بوشهری: زیر بار مذاکره با آمریکا نمی‌رویم
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: در دهه اول ماه محرم امسال مجالس عزاداری باشکوهی در سراسر کشور برگزار شد که برپایی این مراسم عاشورایی کشور را از حوادث مصون می‌دارد.

وی به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس سبب شد تا کشورهای دیگر نیز از ملت بزرگ ایران الگوبرداری کنند و شجاعت ملت ایران در تاریخ ثبت شده که همین امر موجب حصول پیروزی‌های دیگری می‌شود.

فرهنگ بسیجی باید در جامعه حکم‌فرما باشند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: فرهنگ بسیجی که از دوران سال‌های دفاع مقدس برجای مانده می‌بایست در جامعه حکم‌فرما باشند و این فرهنگ به دنبال جذب حداکثری است که باید برای حراست و پاسداشت از این فرهنگ تمام تلاش خود را به کار بست.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کرد و در این خصوص گفت: روش دشمنان در واقع فشار آوردن حداکثری به ملت بزرگ ایران است که این موضوع را بدون پرده پوشی بیان می‌کنند که با وارد کردن فشار حداکثری می‌خواهد مسئولان نظام جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بیاورند و از این طریق خواسته‌های خود را تحمیل کنند.

 آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در زمینه مذاکره با آمریکا ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که با آمریکا وارد مذاکره نخواهیم شد و این امر به دلیل آن است که آنها فکر نکنند فشار حداکثری جواب داده و مسئولان به دلیل فشارهای آنها پای میز مذاکره آمدند.

وی گفت: دشمنان به طمع سال‌های قبل فکر کردند که می‌تواند مردم را به خیابان‌ها بکشاند اما ملت ایران تا آخر پای نظام اسلامی ایستاده و از آن حراست می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ایستادگی ملت ایران شرط دارد و آن این است که مسئولان از توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های غنی انسانی و مادی استفاده کنند که اگر به این موارد توجه شود پیروزی قطعی است.

دشمنان باید از ظلم به ملت یمن دست بردارند

وی به حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت عربستان اشاره کرد و گفت: امروز همه دنبال عامل اصلی حمله به این پالایشگاه هستند اما نمی‌خواهند بپذیرند که یمنی‌ها این حمله غرور آفرین را انجام داده‌اند و هر روز یکی از کشورها را مقصر می‌دانند.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: عربستانی‌ها و کشورهای حامی آنان حمله به پالایشگاه نفتی را جنایت جنگی می‌نامند اما کسی نمی‌گوید در این سال‌ها که مردم بی‌گناه یمن به خاک و خون کشیده شدند جنایت بوده است و آنان باید از ظلم به ملت یمن دست بردارند.

وی بیان داشت: آن روزی که ما می‌گفتیم که اگر نگذارند نفت ما صادر شود اجازه صدور نفت به کشورهای دیگر را نیز نمی‌دهیم، آنان فکر می‌کردند که ما تنگه هرمز را می‌بندیم اما تصور نمی‌کردند که جبهه مقاومت اینگونه به آنان ضربه وارد کند.

علم موجب اقتدار کشور است

امام جمعه قم همچنین گفت: این روزها در آستانه سال تحصیلی هستیم که همه باید بدانند علم موجب اقتدار کشور و منشأ قدرت است و اگر امروز در صنایع دفاعی و پزشکی در منطقه حرف اول را می‌زنیم به دلیل تحصیل علم است و نباید از این امر غفلت کنیم.

وی به پیاده‌روی اربعین نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه پیاده‌روی اربعین رهبری فرمودند تمدن اسلامی از این حرکت جهانی بسترسازی می‌شود و میلیون‌ها نفر در این مراسم شرکت می‌کنند که تماشایی است که از ملت عراق به خاطر پذیرایی از زائران تشکر می‌کنیم و امیدواریم امسال نیز مراسم اربعین با شکوه برگزار شود و خاری در چشم دشمنان باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: کسانی که به تخریب حرم امامین عسکریین دست زدند بدانند که ارادت ما به اهل بیت پایان نمی‌یابد و دیدند امروز بار دیگر این بارگاه ساخته شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان