//
کدخبر: ۲۱۴۲۱۳ //

ضرورت پیروی بانوان جامعه اسلامی از الگوی شایسته

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برخورداری از الگوی شایسته در جامعه اسلامی به ویژه برای بانوان امری لازم است و در دنیا هیچ کسی بدون الگو نیست.

ضرورت پیروی بانوان جامعه اسلامی از الگوی شایسته
به گزارش فرتاک نیوز،

طوبی کرمانی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی نسخه کارآمد و جهانی الگوی سوم ( نه شرقی و نه غربی ) بانوی مجاهد مسلمان ایرانی در اراک که از جمله برنامه های اجلاسیه بانوان در کنگره نقش امام راحل و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بود، اظهار داشت: خداوند در قرآن به شان و منزلت زن اشاره می کند و مصادیق آن را نیز بیان کرده است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش بانوان در جامعه اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: در طول تاریخ و در این روزگار دو طیف، جریان و خط فکری در مورد زنان مطرح بوده است به طوری که یک گروه زن را در حاشیه قرارداده که نقشی در تاریخ و تاریخ سازی ندارد اما بر اساس خط فکری گروه دوم زن باید همیشه در صحنه حضور پیدا کند.

کرمانی گفت: در نگاه دوم زن در مقابل مرد قرار دارد درست نگاه مخالفی که اسلام نسبت به آن دارد. در غرب زن نابود شده است زیرا نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است و از نقش مخرب و بازدارنده برخوردار است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بنیان خانواده در غرب از ساز و کار اساسی برخوردار نیست بطور مثال با مطرح ساختن ازدواج سفید و طلاق توافقی یک شیوه زندگی را تبلیغ می کنند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: غربی ها با بهانه اینکه در غرب شاهد پیری مفرط هستند و ازدواج و داشتن فرزند کمتر صورت می گیرد، شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را برای ما عنوان کردند.

وی افزود: غربی ها با وجود اینکه می دانند جوان تنها فردی است که بارش ایده در آن موج می زند، در کشور هایی مانند ایران، افغانستان ، عراق و... که مبدا فکر و اندیشه هستند، موضوع مهاجرت را مطرح می کنند که خود عامل تزلزل بنیان خانواده است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: برخورداری از الگو در جامعه اسلامی به ویژه برای بانوان امری لازم است و در دنیا هیچ کسی بدون الگو نیست.

کرمانی افزود: در جامعه اسلامی زنان شایسته ای همانند حضرت فاطمه (س) و حضرت خدیجه (س) الگوی دختران و بانوان هستند.

در این نشست بانوان مسلمان از ۲۱ ملیت از کشورهای اوگاندا، آمریکا، اندونزی، میانمار، بلژیک، بنگلادش، پاکستان، پرو، تایلند، افغانستان، ترکیه، روسیه، رواندا، چین، کامبوج، کنیا، مالی، نیجریه، هلند، هند، افغانستان و عراق حضور داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۲۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان