//
کدخبر: ۲۱۴۲۰۰ //

جلوگیری از عملکرد سلیقه ای و جناحی در کمیته امداد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تشکیل کمیته امداد در دوران جمهوری اسلامی برجسته‌سازی کمک‌ها برای گسترش آن بود گفت: باید بر ابعاد این کمک‌ها بیفزاییم و اجازه ندهیم که سلیقه‌ها و جناح‌ها و جریان‌ها در این بخش حضور پیدا کنند.

جلوگیری از عملکرد سلیقه ای و جناحی در کمیته امداد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله سیدمحمد سعیدی عصر امروز در دیدار سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) این آستان مقدس برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از این حرکت باشکوه امام درس کمک به دین و متدینین بگیریم و کار عظیمی که این بزرگوار متصدی آن شدند و بی‌نظیر ماند را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: خداوند در جریان کربلا حزنی را در دل شیعیان قرار داده که اگر یک مصیبتی را هزاران بار هم بشنوند باز هم متاثر می‌شوند چرا که جریان کربلای امام حسین(ع) داستان یک کار عاطفی تنها نیست بلکه یک مدرسه است که همیشه پیام و درس خود را به مردم می‌دهد.

امام جمعه قم با بیان اینکه درس کربلا در اتفاقات بزرگی چون اربعین جلوه باشکوه‌تری پیدا می‌کند اظهار کرد: بسیاری حتی در مسیر کربلا جان خود را از دست می‌دهند و این مساله بخاطر این است که این دستگاهی که بنا به فداکاری امام ایجاد شد، آمد تا انسان بسازد و انسان را از درندگی و بی‌اخلاقی رها کند و انسان انسانیت خود را نشان دهد.

وی گفت: داستان اباعبدالله(ع) مدرسه‌ای است که آنچه که از آن مانده تا قیامت هم کار خود را ادامه خواهد داد؛ یکی از جلوه‌های مهم عاشورا نهضت امام خمینی(ره) است که پرچم حق‌خواهی را برگرفته از مدرسه اباعبدالله و محرم بلند کردند تا این نظام اسلامی محقق شود.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه در نهضت حسینی تمام مسائل شریف انسانی از جمله کمک به انسان‌ها گنجانده شده است گفت: اگر انقلاب اسلامی در ایران اتفاق نمی‌افتاد بحث کمک‌رسانی به مردم نه این جلوه و این محتوا و رسالت را داشت نه این آثار و برکات را؛ در زمان شاه بنیادی برای خیرخواهی بود که برای توجیه دستگاه شاهنشاهی بود اما ویژگی کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که درست است که نام امام خمینی(ره) بر آن گذاشته شده اما نیامده که برای امام باشد و برای ایجاد محبت در دل مردم و گسترش خیرخواهی است.

وی گفت: رویکرد این کارها در رژیم گذشته نگاهی سلطنت‌طلبانه و تبلیغاتی بود اما در نظام اسلامی این کار برای نگاه مردم به دین، تشیع و نظام برگرفته از آموزه‌های دینی است.

تولیت‌ آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تشکیل کمیته امداد در دوران جمهوری اسلامی برجسته‌سازی کمک‌ها برای گسترش آن بود گفت: باید بر ابعاد این کمک‌ها بیفزاییم و اجازه ندهیم که سلیقه‌ها و جناح‌ها و جریان‌ها در این بخش حضور پیدا کنند.

وی گفت: از ابتدای انقلاب کسانی در این تشکیلات آمدند از بازاری‌های محترم که نه‌تنها چشم‌داشتی نداشتند بلکه از جیب خودشان مرجعیت شیعه را تقویت کردند تا نظام شکل گرفت و پس از آن نیز به کارهای خیرخواهانه در قالب کمیته امداد ادامه دادند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه ماندگاری کار کمیته امداد به ماندگاری اهداف سردمداران آن است خاطرنشان کرد: مردم به مسوولان خود نگاه می‌کنند و اگر شما درست عمل کنید مردم دلگرم خواهند شد. افزایش کمک‌های مردمی در شرایط سخت اقتصادی در کشور نشان از اعتماد عمومی به این نهاد حمایتی است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد یک معبد است و معبری برای عبور نیست تصریح کرد: زمانی که افرادی توانمند شده و از کمیته امداد خارج می‌شوند نباید ارتباط آنها قطع شود و از جهت اینکه آنها هم عضو این خانواده هستند ارتباط مستمر باشد و باید برنامه‌های فرهنگی گسترده برای آنها هم در نظر گرفته شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان