//
کدخبر: ۲۱۴۱۴۰ //

اهدای ۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند قوچان / قریب به ۳ هزار نفر از خدمات رایگان پزشکی بسیج بهره بردند

فرمانده سپاه ناحیه قوچان گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر هرکدام به ارزش ۷۵ هزار تومان تهیه‌شده که میان دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت توزیعمی‌شود اما این اقدام همچنان با کمک‌های مردمی و خیرین ادامه دارد.

اهدای ۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند قوچان / قریب به ۳ هزار نفر از خدمات رایگان پزشکی بسیج بهره بردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی زرقانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: آنچه امروز از استقلال، عزت، امنیت، پیشرفت و عظمت این انقلاب و نظام فراهم شده به برکت خون شهیدان و مجاهدان است.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان بابیان اینکه قریب به ۴۰ برنامه اصلی و ۱۵ برنامه فرعی به همراه ۱۰۰ برنامه پایگاهی و حوزه‌ای هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: همایش اقتدار نیروهای مسلح، نواخته شدن زنگ مهر حسینی و ایثار و مقاومت، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی و برگزاری یادواره‌های شهدا در نقاط مختلف شهری و روستایی به‌ویژه گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام شهید یوسف کلاهدوز قسمتی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.

وی کمک به نیازمندان و محرومان را یکی از برنامه‌های بسیج در شرایط امروز اقتصادی و فشارهای مالی و معیشتی دانست و خاطرنشان کرد: اعزام گروه‌های جهادی به نقاط مختلف این شهرستان از جمله این فعالیت‌ها بوده است که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به ارائه خدمات رایگان در حوزه‌های گوناگون به مردم پرداختند.

زرقانی با اشاره به این موضوع که تاکنون ۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر هرکدام به ارزش ۷۵ هزار تومان برای دانش آموزان نیازمند و بی‌بضاعت تهیه‌شده تا پیش از آغاز تحصیلی در میان آن‌ها توزیع شود، افزود: در حوزه سلامت نیز ۶ گروه جهادی ۱۵ نفره تحت عنوان «طرح رهنمون» به روستاهای شهرستان اعزام شدند و به ۳ هزار نفر خدمات رایگان پزشکی همچون ویزیت، مشاوره و آموزش در حوزه‌های بهداشتی و درمانی ارائه دادند.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با یادآوری اینکه پس از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور هم‌زمان با روزهای آغازین سال جاری، مقرر شد در قالب طرح جهاد سازندگی، ۲۰ هزار خانه توسط بسیج در کشور ساخته یا بازسازی شود، افزود: این آمار برای قوچان ۱۲ واحد احداثی و ۱۳ واحد تعمیراتی بوده که برای واحدهای نیازمند تعمیرات میانگین ۵ تا ۸ میلیون تومان هزینه شده و برای واحدهای تازه‌ ساخت، تسهیلات توسط بنیاد مسکن تأمین و ساخت توسط نیروهای جهادی بسیج صورت می‌گیرد که  کار تعمیر ۱۳ واحد به پایان رسیده است.

وی از تشکیل قریب به ۳۵ صندوق مردمی باهدف مردمی کردن اقتصاد در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این صندوق‌ها برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی همانند صندوق‌های خانگی، تسهیلاتی را به اعضای خود می‌دهند که اداره صندوق، کیفیت و میزان تسهیلات با خود اعضا بوده و ما تنها در راه‌اندازی کمک می‌کنیم.

زرقانی تصریح کرد: برخی از صندوق‌ها به مرحله وام‌دهی رسیده‌اند و برخی نیز در مرحله اقدامات اولیه قرار دارد که به‌طور قطع راه‌اندازی این صندوق‌ها به اشتغال‌زایی به‌ویژه در سطح روستاها کمک فراوانی می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۱۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان