//
کدخبر: ۲۱۳۶۵۶ //
مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

استان کرمانشاه در توزیع بسته های مهر تحصیلی رتبه اول کشور را دارد

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از رتبه اول کشوری استان کرمانشاه در توزیع بسته های مهر تحصیلی خبر داد.


استان کرمانشاه در توزیع بسته های مهر تحصیلی رتبه اول کشور را دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید رضا معممی مقدم در همایش مهر تحصیلی که در بقعه امامزاده ابراهیم کرمانشاه برگزار شد، طرح مهر تحصیلی را یک فعالیت اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجا که بین بیسوادی و آسیب های اجتماعی ارتباط وجود دارد، لذا این موضوع می تواند در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، بزهکاری، طلاق، جرم و جنایت و... نقش داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال مصادف با هفتمین دوره مهر تحصیلی است که هزینه آن از محل نیات واقفین تامین می شود  

معممی مقدم هدف از اجرای این طرح را ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور دانست و بیان داشت: همچنین مدیریت مشارکت اجتماعی، جذب خیرین و ایجاد انگیزه برای وقف‌های جدید، شفاف سازی و اطلاع رسانی در اجرای نیات واقفین از دیگر اهداف طرح مهر تحصیلی است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در رنکینگ توزیع بسته های مهر تحصیلی رتبه اول در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: این مهم با مجاهدت واقفان و وصیت ژرف نیک اندیشان استان رقم خورده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشوراظهار داشت: بسته‌های مهر تحصیلی در میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت

مناطق کم برخوردار توزیع می شود و در این راستا پوشش تمام مقاطع تحصیلی را در نظر گرفتیم.

معممی مقدم تاکید کرد: از ویژگی های بسته های مهر تحصیلی سفارش‌سازی اقلام با توجه به شعار سال و تقویت تولیدکنندگان و کارآفرینی در کشور انجام شد و صددرصد اجناس ایرانی هستند.

وی همچنین گفت: ۸۸ درصد هزینه طرح مهر تحصیلی از محل موقوفات و ۱۲ درصد آن از طریق حمایت خیرین تامین شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: تعداد ۱۵۱۳ موقوفه پیرامون مهر تحصیلی داریم که از این تعداد ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد است.

وی افزود: از سال ۹۱ تا ۹۷ حدود ۲۰۵ هزار و ۴۱۰ بسته مهر تحصیلی توزیع کردیم که تعهد ما برای سال ۹۸ توزیع ۳۰ هزار بسته با ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان