//
کدخبر: ۲۱۳۳۵۴ //
معاون استاندار همدان:

همایش بین المللی «راه ابریشم» مهرماه امسال در همدان برگزار می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: همایش بین المللی «راه ابریشم» یکم تا هفتم مهرماه امسال در همدان برگزار می شود.

همایش بین المللی «راه ابریشم» مهرماه امسال در همدان برگزار می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمودرضا عراقی ظهر یکشنبه در نشست خبری پیرامون برگزاری همایش راه ابریشم در همدان گفت: همایش راه ابریشم در ادامه رویداد همدان ۲۰۱۸ و در راستای معرفی ظرفیت های همدان برگزار می شود.

وی زمان برگزاری همایش راه ابریشم را یکم تا هفتم مهرماه اعلام کرد و گفت: تاکنون حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش قطعی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه این همایش مختص به یک روز نیست و پنل های مختلفی برای معرفی همدان در این همایش پیش بینی شده است، گفت: رئیس یونسکو و اعضای ثبت جهانی این سازمان برای حضور در همایش راه ابریشم به همدان سفر می کنند که این حضور در معرفی ظرفیت های جهانی همدان بسیار موثر است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های این همایش آشنایی میهمانان با اماکن تاریخی همدان است تا بار دیگر نام همدان در کشور و دنیا مطرح شود.

عراقی افزود: متولیان اجرایی همدان باید از این میزبانی نهایت استفاده را داشته باشند به ویژه اینکه نشست های کارشناسی با حضور اعضای یونسکو و جاده ابریشم در قالب این همایش برگزار می شود.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه همدان یکی از راه‌های جاده ابریشم بوده است، گفت: همایش جهانی راه ابریشم در جهان برگزار می‌شود و امسال این همایش با رویکرد توسعه گردشگری و گفت‌وگوی ادیان در همدان برگزار خواهد شد.

عباس صوفی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: در دو حوزه معرفی همدان به عنوان «شهر خلاق» و «برند همدان در گردشگری» تلاش می کنیم تا ظرفیت‌های همدان را به دنیا بشناسانیم.

وی از حضور نمایندگان ۱۶ کشور در این همایش سخن گفت و عنوان کرد: ثبت جهانی آثار همدان به عنوان یکی از موضوعات قابل پیگیری در کنار برگزاری این همایش دنبال می‌شود و با پیگیری های صورت گرفته یکی از آثار گردشگری همدان ثبت جهانی می شود.

صوفی با بیان اینکه همدان با وجود یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی تاکنون یک اثر ثبت جهانی نداشته‌است، عنوان کرد: این رویکرد یکی از اهداف ثبت زنجیره‌ای ثبت جهانی است که برگزاری این همایش می‌تواند در این روند موثر باشد.

وی همایش راه ابریشم را یک نشست مدیریتی، فرهنگی و تخصصی برشمرد و اضافه کرد: باید همدان را در حوزه گردشگری برندسازی کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۳۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان