//
کدخبر: ۲۰۸۹۲۴ //
معاون استاندار همدان:

تامین اعتبارات مدیریت پسماند همدان در گرو ارائه طرح مطالعاتی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: تامین اعتبارات مدیریت پسماند در استان همدان منوط به ارائه طرح مطالعاتی است.

تامین اعتبارات مدیریت پسماند همدان در گرو ارائه طرح مطالعاتی است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود رضا عراقی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان  همدانافزود: پسماند طلای کثیف و دارای ارزش اقتصادی است که بازیافت آن به حفظ محیط زیست و ایجاد فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری کمک می کند.

عراقی ادامه داد: اعتبارات خوبی برای مدیریت پسماند در نظر گرفته می شود و استان هایی که طرح مناسب داشته باشند می توانند از این موقعیت استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: موضوع پسماند مسئله آینده است و با بهداشت عمومی و سلامتی مردم سر و کار دارد بنابراین اعتبارات مدیریت پسماند تامین می شود اما تامین این اعتبارات منوط به ارائه طرح مطالعاتی است.

عراقی خواستار ارائه طرح توجیهی در خصوص شهرستان های اسدآباد، فامنین، رزن و قروه درجزین برای احداث سایت پسماند در ناحیه شمال شرق استان شد و گفت: تعیین دو ناحیه شمالی و جنوبی در استان برای دفع و مدیریت پسماند با توجه به ملاحظات اقتصادی سرمایه گذاران و حجم پسماندها صورت گرفت با این حال در صورت ارائه طرح، این موضوع نیز بررسی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: با توجه به مشکلاتی که در پذیرش پسماندهای ویژه استان همدان از سوی استان های همجوار ایجاد شده  محل دفع پسماندهای ویژه باید تعیین تکلیف شود که در این خصوص منتظر سرمایه گذار هستیم.

سید عادل عربی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی محل دفع پسماندهای ناحیه شمالی استان خوب بوده و دهیاران روستاها و شهرداران شهرهای این ناحیه با شهرداران مربوطه برای دفع پسماند در این محل قرارداد می بندند به طوری که پسماندهای شهرستان های صالح آباد، لالجین و بهار به سایت دفع پسماند شهرداری همدان منتقل می شود اما سایت دفع پسماند ناحیه جنوبی استان وضعیت قابل قبولی ندارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان همچنین از صدور کارت همیار محیط زیست با هدف استفاده از نیروهای مردمی و علاقه‌مند به محیط زیست در استان همدان خبرداد و گفت: هدف از برنامه ریزی طرح همیار محیط زیست، استفاده از نیروهای مردمی و علاقه‌مند به محیط زیست در مناطقی است که نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست حضور کمتری دارند و استفاده بهینه از کنش های علاقه مندان به محیط زیست در خصوص حفظ و حراست عرصه های طبیعی از دیگر اهداف این طرح است.

عربی ادامه داد: متقاضیان دریافت کارت همیاری محیط زیست باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و مراحل تقاضای خود را در سایت سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد تعرفه ارائه خدمات دفع بهداشتی پسماندهای شهری و روستایی شمال مرکز استان در محل دفع شهری همدان به ترتیب ۳۵ و ۳۰ تومان از قرار هر کیلو پسماند تعیین شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان