//
کدخبر: ۲۱۳۱۸۳ //

جهاد با نفس بدون علم‌آموزی ممکن نیست

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه جهاد با نفس بدون علم‌آموزی ممکن نیست، گفت: افراد بسیاری در جامعه حضور دارند که بدون تحصیلات حوزوی، راه تهذیب نفس را طی کرده و در ترویج فرهنگ اسلامی نقشی مهم و اثرگذار دارند.

جهاد با نفس بدون علم‌آموزی ممکن نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا مدیر حوزه علمیه قزوین امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان قزوین با بیان اینکه جهاد با نفس بدون علم‌آموزی ممکن نیست، اظهار کرد: علم بدون اخلاق به پدیده‌ای خطرناک تبدیل خواهد شد.

وی افزود: افراد بسیاری در جامعه حضور دارند که بدون تحصیلات حوزوی، راه تهذیب نفس را طی کرده و در ترویج فرهنگ اسلامی نقشی مهم و اثرگذار دارند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عنوان کرد: تحصیل در حوزه یک فرصت گران‌بها برای طلاب است و طلاب باید از این فرصت ارزشمند برای تحصیل علوم دینی و ترک گناه و آمادگی برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در اسلام همیشه بین عالمان و افرادی که به علم اعتقادی نداشته و دنبال تحصیل آن نبوده‌اند تفاوت وجود داشته و از عالمان در قرآن به نیکی یاد شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نیازها و الزامات طلاب در حوزه علمیه توجه به تحصیل قرآن و آیات نورانی آن است.

وی عنوان کرد: تشخیص مسیر در زندگی، با درک آیات قرآن و احادیث است و برای شناخت مسیر زندگی باید آنها را درک کنیم.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام آهنگران از اساتید حوزه، از 20 نفر از طلاب ممتاز مدارس علمیه استان قزوین نیز تجلیل شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۱۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان