//
کدخبر: ۲۰۲۰۲۶ //

مراسم ارتحال آیت‌الله محقق کابلی در قم برگزار شد

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله محقق کابلی مرجع تقلید فقید شیعیان با حضور علما و اساتید حوزه علمیه در قم برگزار شد.

مراسم ارتحال آیت‌الله محقق کابلی در قم برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله محقق کابلی با حضور علما و اساتید حوزه علمیه در شبستان مسجد اعظم برگزار شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله علوی بروجردی، آیت‌الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان بیوت مراجع، مدیرکل امور اتباع در استان قم، جمعی از مسئولان و مردم کشور افغانستان، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام واعظ‌زاده در این مراسم سخنرانی کرد.

آیت‌الله محقق کابلی پس از سال‌ها خدمت علمی و اجتماعی در عراق، افغانستان و جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه 20 خردادماه در سن 91 سالگی در شهر قم چشم از جهان فروبست.

آیت‌الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی از اساتید و مراجع تقلید حوزه‌های علمیه بودند که در طول سال‌های متمادی حضور در نجف اشرف از محضر اساتید نامی و برجسته آن حوزه علمیه همچون امام خمینی(ره)، حضرات آیات سید عبدالاعلی سبزواری، شیخ کاظم تبریزی، سید عبدالحسین رشتی، شیخ محمدتقی آل‌رازی، شیخ صدرا بادکوبه‌ای، شیخ عباس قوچانی، سیدحسین حمامی، شیخ حسین حلی، سیدابوالقاسم خوئی، شیخ محمدباقر زنجانی و سید محسن حکیم بهره‌مند شد.

وی پس از قریب به بیست سال تحصیل، تحقیق و تدریس در حوزه علمیه نجف اشرف در سال 1351 به وطن خویش افغانستان برگشت و افق‌های تازه‌ای را در خودباوری، اعتماد به نفس، وحدت و هماهنگی مردم جامعه خویش ایجاد کرد.

این عالم ربانی پس از ایفای نقش تاریخی خویش در مقاومت و دفاع مقدس مردم مظلوم افغانستان از سال 1372 به جمهوری اسلامی ایران آمد و خدمات علمی و ارشادی خویش را در حوزه علمیه قم ادامه داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان