//
کدخبر: ۲۱۱۸۳۰ //

خسارت ۶۲ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در جریان سیل امسال خسارت ۶۲ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این شهرستان وارد آمد.

خسارت ۶۲ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی بروجرد
به گزارش فرتاک نیوز،

عزت‌الله نباتی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: در جریان سیل فروردین ماه امسال خسارت قریب به ۶۲ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی بروجرد وارد شد.

وی عنوان کرد: این میزان خسارت در ۷ زیربخش حوزه کشاورزی وارد آمد که بخش زراعت با ۴۹.۸ در صد متحمل بیشترین خسارات شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: خسارات وارده در بخش‌های باغبانی، دام و طیور و شیلات به ترتیب ۷.۶، ۲۵.۸ و ۱.۱ درصد برآورد شده است.

نباتی پس از تشکیل ۲ هزار و ۱۰۲ پرونده با ۳ هزار و ۱۸ در مورد خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی خبر و ادامه داد: تا کنون ۸۹۰ میلیون تومان به خسارت‌دیدگان این حوزه در بروجرد پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: پس از وقوع سیل فروردین ماه امسال و با هدف جلوگیری از وقایع مشابه کار لایروبی قریب به ۹۰ کیلومتر از کانال‌ها انجام و ۲۰ پل تخریبی احیا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد سر برداری ۱۵ دهنه قنات و بهسازی قریب به ۲ کیلومتر از جاده های بین روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

نباتی تصریح کرد: در مجموع در حالی فعالیت‌هایی با هزینه‌کرد ۵۳ میلیون تومانی دسته ۳۷ روستای شهرستان بروجرد صورت گرفته که تاکنون ۷ میلیون از این اعتبارات پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: ضروری است در مناطقی که حاشیه رودخانه سیلاخور وصل می‌شوند، پیش از بالا آمدن آب رودخانه اصلاحات و اقدامات پیشگیرانه انجام شده و از تکرار حوادث احتمالی جلوگیری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۸۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان