//
کدخبر: ۲۱۰۲۵۲ //

ایران به لحاظ تولید کمی فولاد در جهان رتبه خوبی دارد

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: جایگاه خوبی به لحاظ تولید کمی فولاد در جهان داریم ولی از نظر کیفی، رتبه بالایی نداریم.

ایران به لحاظ تولید کمی فولاد در جهان رتبه خوبی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید رسول خلیفه سلطانی شامگاه روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی فولاد، متالورژی، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته افزود: در سال میلادی جاری دهمین تولید کننده فولاد جهان شدیم و این در حالی است که در سال میلادی قبل سه رتبه در زمینه فولاد رو به جلو حرکت کردیم.

وی تصریح کرد: سال میلادی جدید فرانسه و ایتالیا و چند کشور مشابه از جمله مکزیک و برخی از کشورهای شرق آسیا را از منظر فولاد پشت سر گذاشته بودیم.

وی اظهار داشت: کشورهایی که از منظر فولاد از ایران جلوتر هستند چین، آمریکا، روسیه، هند به لحاظ اقلیمی و وسعت و امکانات معدنی هستند، همچنین تنها با ۴ کشور کره جنوبی، آلمان، ژاپن و برزیل می توانیم رقابت کنیم،

وی اضافه کرد: فراتر از فولادهای ساختمانی در عمل باید گام هایی را برداریم که متوسط سهم کشورهای پیشرفته از فولاد آلیاژی حدود سه درصد است که در این زمینه باید اقداماتی صورت بگیرد.

خلیفه سلطانی ادامه داد : مسئولان دولتی، سیاستگذاران و تصمیم سازان باید بدانند فصل توسعه صادرات و مقرارت زدایی برای توسعه فولاد است که این موضوع باید شعار اصلی فولادی‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: به شدت در وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار مرتب در جلسات گذشته و آینده این مفهوم را پیگیری می کنیم که به شدت مقررات زدایی شود و پایبست ها برای صادرات باید باز شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: در زمینه فولاد همگن تناسب خوبی برقرار شده است و این در حالی است که این تناسب در سال های گذشته نبود که دولتمردان و بخش خصوصی و صنعت گران کاری کردند تا به این وضعیت دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۶ میلیون تن فولاد تولید می شود، اظهار داشت: حداکثر ۱۳ میلیون تن فولاد مصرف داخلی داریم و ۱۳ میلیون تن هم باید صادر کنیم باید صادرات را توسعه دهیم.

خلیفه سلطانی با اشاره به عوارض مالیات برای خام فروشی افزود: باید حواسمان باشد عوارض از بخش زنجیره فولاد خارج نشود، عوارضی که دولت برای خام فروشی وضع می کند باید ابتکار عمل به خرج دهیم تا عوارض درون بخشی شود و در صندوقی ریخته شود که آن صندوق صرف توسعه استحصال مواد معدنی شود.

عمده فولاد کشور از استان اصفهان به فروش می‌رود

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن گفت: عمده فولاد کشور از این استان به فروش می رود و از همه مهم تر از نظر تنوع تولید و استراتژیک بودن محصولات در استان اصفهان است.

منصور یزدی زاده افزود: در زمینه بومی سازی رتبه نخست را از منظر تولید قطعات در صنعت فولاد اصفهان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که فولاد خوشبختانه به عنوان صنعت مهم کشور شناخته می شود و ما در این صنعت از ابتدای پیروزی انقلاب به ۲۶ میلیون تن ظرفیت واقعی دست پیدا کردیم که در هیچ صنعتی به این اندازه رشد را شاهد نبوده ایم.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن ادامه داد: خوشبختانه علاوه بر تولید فولاد در این حجم تولید قطعات خوبی را شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: در زمان حال در ذوب آهن بیش از ۸۰درصد قطعات مورد نیاز را خود می سازد و حدود ۱۵ درصد تولیدکننده قطعات فولادی در کشور و حدود ۵ درصد هم قطعاتی هستند که حکم قطعات استاندارد داشته که ساخت آن ها اقتصادی نیست.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی فولاد در اصفهان گشایش یافت

بیش از ۱۲۰ شرکت بزرگ فعال در حوزه فولاد و متالورژی از سراسر کشور طی چهار روز میهمان یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان هستند.

این نمایشگاه که طی روزهای دهم تا سیزدهم شهریورماه در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برپاست، شرکت‌های فعال صنعت فولاد، ریخته‌گری و متالورژی از استان‌ها و شهرهای تهران، اصفهان، قم، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، کرمانشاه، یزد، قزوین، ساوه، اشتهارد، هرمزگان، مازندران و کاشان را گرد هم جمع کرده است.

در کنار همه شرکت‌های ایرانی که در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته حضور خواهند داشت، نمایندگان شرکت‌های خارجی از کشورهای بلژیک، انگلیس، فرانسه، چین، سوئیس و جمهوری چک نیز به اصفهان خواهند آمد تا آخرین یافته‌های خود در حوزه صنعت فولاد را به نمایش بگذارند.

در کنار این نمایشگاه، «همایش عبور از بحران‌ها در صنعت متالورژی، فولاد و زنجیره تامین» طی روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریورماه برگزار می‌شود.

علاقمندان به بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ روزهای ۱۰ تا ۱۳ شهریورماه به محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان مراجعه کنند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان