//
کدخبر: ۲۰۹۷۹۱ //

رشد ۱۷۹ درصدی صادرات اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 179 درصد و حیث وزن 38 درصد رشد داشته است.

رشد 179 درصدی صادرات اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل
به گزارش فرتاک نیوز،

رسول کوهستانی پزوه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان با اشاره بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی «مصوبه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» بیان داشت: صدور مجوز برای متقاضیان ورود موقت برای پردازش بدون نیاز به استعلام از سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها است و تسریع در ترخیص ورود موقت مواد اولیه و کالاهای متعلق به واحدهای تولیدی دارای پروانه تأسیس یا بهره‌برداری جهت پردازش موضوع ماده 51 قانون امور گمرکی در راستای بند «ث» ماده (38) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با اخذ حداکثر یک برابر حقوق ورودی به عنوان تضمین کالا انجام می‌پذیرد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان میزان صادرات استان اصفهان را طی 5 ماهه امسال 3 میلیون و 59 هزار تن به ارزش 2 میلیارد و 619 هزار دلار اظهار داشت و گفت: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 179 درصد و حیث وزن 38 درصد رشد داشته است.

وی سهم استان اصفهان از صادرات غیرنفتی کشور 5 درصد برشمرد و اذعان داشت: عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فراوری و تولید شده است و در ادامه بیان داشت: مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن با 51 درصد، فراورده‌های نفتی با 17 درصد و محصولات شیمی آلی با 6 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

کوهستانی پزوه اندونزی را از خریداران جدید محصولات تولیدی استان اصفهان در 5 ماهه 1398 قلمداد کرد و گفت: مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و پاکستان می‌باشند و میزان صادرات به کشور عراق 664 میلیون دلار، چین 368 میلیون دلار، افغانستان 228 میلیون دلار، امارت متحده عربی 174 میلیون دلار و پاکستان 146 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه صادرکنندگان در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته از هر مکانی امکان اظهار کالای خود را دارند، بیان داشت: با اجرای مدیریت ریسک کالاهای که در مسیر سبز و زرد و قرار می‌گیرند نیازی به ارزیابی ندارند و کنترل‌ها در مرز خروج انجام می‌شود، در خصوص کالاهای که در مسیر قرمز قرار می‌گیرند ارزیابی و پلمب کالاهای صادراتی استان بنا به درخواست صاحب کالا در محل واحدهای تولیدی یا به صورت حمل یکسره در محوطه گمرکی یا محل‌های مورد درخواست صادرکننده صورت می‌پذیرد.

وی داشت: با راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی متوسط زمان ترخیص کالا در گمرک اصفهان در رویه صادرات از 7 روز به کمتر از 1 روز کاهش یافته است و اسناد ضمیمه برای اظهارنامه‌های صادراتی از 7 سند به 3 سند کاهش یافته است.

کوهستانی پزوه وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی فراورده های نفتی استان اصفهان طی 5 ماهه 1398 بیان داشت: عراق، پاکستان هند و افغانستان حدود 80 درصد صادرات فراورده‌های نفتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در خصوص صادرات صنایع دستی از گمرکات استان اصفهان بیان داشت: طی این مدت 138 کیلوگرم طلای ساخته شده به ارزش بیش 5 میلیون دلار در مقابل ورود موقت شمش طلا صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر افزایش داشته است. وی میزان صادرات فرش دستبافت در این مدت را یک میلیون و 257 هزار دلار برشمرد و گفت: سایر صنایع دستی شامل اشیا مینا کاری قلم کاری و چوب خاتم کاری و.. نیز به میزان 6 هزار و 771 کیلو گرم و به ارزش 161 هزار دلار بوده است و مهم‌ترین خریداران صنایع دستی اصفهان را گرجستان، قطر و ایتالیا بیان کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان