//
کدخبر: ۲۰۹۷۸۲ //

«شهروند نمونه» در تزاحم منافع از حق خود می‌گذرد

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: شهروند نمونه کسی است که در تزاحم منافع از حق خود می‌گذرد.

«شهروند نمونه» در تزاحم منافع از حق خود می‌گذرد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امشب در آیین «اختتامیه جشنواره شهروندان برگزیده» در همدان اظهار کرد: به معنای واقعی شهروند برگزیده آن معصومی است که در رفتار و اعمال خود عاقلانه عمل می‌کند و آن فرد کسی نیست جز حضرت ولیعصر(عج).

وی با تأکید بر اینکه انتخاب شهروند نمونه در همدان سخت است چراکه شهروندان نمونه فراوان داریم گفت: کمیته داوران در انتخاب کار سختی را در پیش داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: همدان با آرامگاه بوعلی به عنوان بزرگترین فیلسوف عالم اسلام، نماد عقلانیت بشر و آرامگاه باباطاهر به عنوان نماد احساسات و عاطفی بشر است که این دیار این دو را به هم دیده است.

وی با بیان اینکه ورود در اجتماع به معنی تزاحمات منافع و تعارض سلیقه‌هاست تصریح کرد: انسان باید در خانواده و اجتماع و در کنار دیگران رشد کند.

شعبانی با تأکید بر اینکه شهروند نمونه کسی است که در تزاحم منافع از حق خود می‌گذرد تا دیگران به حق خود برسند ادامه داد: شهروند نمونه کسی است که حق را تشخیص دهد و حق خود را نیز مطالبه‌ کند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از موارد شهروندانی که بسیاری از مطالبات را دارند، بین حق خود و انتخاب‌های تکمیلی، مطالبات را خلط می‌کند؛ انسان حق ندارد خودکشی کند و حق به خطر انداختن منافع دیگران را ندارد اما می‌تواند این کارها را بکند.

وی با بیان اینکه غالب منتخبان جشنواره در اغلب موارد از حق خود گذشته‌اند یادآور شد: برای نمونه شهید خوش‌لفظ حق حیات داشت اما از آن گذشت برای اینکه جامعه را احیا کند تا جامعه به حیات تکاملی برسد.

شعبانی در پایان و در پیشنهاد به مسوولان برگزاری جشنواره، اظهار کرد: باید مسوول برگزیده هم داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۷۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان