//
کدخبر: ۲۰۸۲۴۳ //

آیت‌الله علم‌الهدی: صرف سرمایه در گردشگری، هویت شهر امام رضا (ع) را بر هم می‌زند

امام جمعه مشهد، مشکل مشهد را عدم استفاده از سرمایه در تولید عنوان کرد و گفت: صرف سرمایه در گردشگری، هویت شهر امام رضا (ع) را بر هم می‌زند.

آیت‌الله علم‌الهدی: صرف سرمایه در گردشگری، هویت شهر امام رضا (ع) را بر هم می‌زند
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی اظهار کرد:  دشمن امروز قصد دارد سفره دین را از زیر دست ما بکشد. ما به‌ کارگزارانی نیاز داریم که با اعتقاد به‌ رهنمودهای رهبری به میدان بیایند، اکثریت ملت ما را نیروی مستعد جوانِ پا به‌کار تشکیل می‌دهد، بنابراین در نیروی انسانی مشکلی نداریم.

وی افزود: در حوزه سرمایه با یک هزار و ۸۰۰ میلیارد نقدینگی در کشور مشکلی نداریم و با این نقدینگی در کارمان موفق هستیم، ولی عزیزانی که صاحب سرمایه هستند، رهنمودهای رهبری را بپذیرند و سرمایه را در تولید مصرف کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مشکل مشهد این است که سرمایه در تولید مصرف نمی‌شود، این شهر در سال حدود ۳۵ میلیون زائر دارد، ولی عده‌ای تصور می‌کنند به‌عنوان تشکیل قدرت گردشگری، سرمایه را به‌کار بزنند و سود کلان ببرند اما این کار برهم زدن هویت شهر امام رضا(ع) است.

وی، طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی را طرحی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: این سرمایه قرار است از مردم و معین‌های اقتصادی تامین شود، ۲۵ درصد شرکت‌ها به‌گام عملیات رسیده‌اند، استاندار با بینش و طرح وارد عملیات شده و کار می‌کند، او بینش‌های رهبری را به‌کار بسته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که با هیئت دولت داشتند فرمودند «کسانی که از بن بست کشور حرف می‌زنند کاملا اشتباه می‌کنند، به‌گذشته توجه ندارند که کجا بودیم و به‌کجا رسیدیم».

وی ادامه داد: دشمنان هر آن چه در این ۴۰ سال کردند، با شکست روبه‌رو شد، این که رهبری می‌فرمایند ۴۰ سال دوم از ۴۰ سال اول بهتر است این شعار نیست، رهبری با استناد به‌ وقایع گذشته این را می‌فرمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تنها چیزی که استقلال انسان را در ظرف وجودی خودش تامین می‌کند که به موجود دیگری وابسته نباشد، وابستگی به خدا است؛ اگر انسان وابسته به خدا باشد، دیگر وابسته به غیر خدا نیست. باید خدایی را ستایش کرد که ما را به خود وابسته کرد و انسان وابسته به خدا، همیشه مورد گرامیداشت خداوند است زیرا خدا نمی‌خواهد او را استخدام در جهت خودش بکند و هرچه خدا به او می‌دهد به‌خاطر خودش است یعنی به‌خاطر خود بنده است.

وی بیان کرد: ابراز نگرانی ما نسبت به مسئله بی‌حجابی، در واقع یک نگرانی در راستای همان لاابالی گری و ولنگاری فرهنگی مورد تأیید مقام معظم رهبری است. مسئولان فرهنگی ما دو وظیفه دارند؛ وظیفه نخست این است که دنبال برنامه برای پدافند ولنگاری فرهنگی بروند. این ولنگاری فرهنگی باید با پدافند جمع شود و نابود شود. دستگاه‌ها و ستادهای امر به معروف و نهی از منکر و مسئولان و متولیان وزارت ارشاد، علوم و آموزش و پرورش دنبال این باشند که یک پدافند فرهنگی ایجاد شود و از طرف دیگر با برنامه‌ریزی جدی، ویژگی‌های مثبت ایجاد کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان