//
کدخبر: ۲۰۸۱۲۲ //

بخشش دو اعدامی پای چوبه دار

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری مازندران از برقراری صلح و سازش در دو فقره قصاص نفس در سال جاری خبر داد.

بخشش دو اعدامی پای چوبه دار
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام  اسماعیل‌نژاد اظهار کرد: با توجه به برگزاری نشست تخصصی ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، سیاست مصوب مبنی بر به‌کارگیری حداکثر مساعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد صلح و سازش در موضوعات مربوط به قصاص نفس، به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس گزارش اعلام شده، امسال دو فقره قصاص نفس مربوط به دو حوزه قضایی شهرستان تنکابن و نور به طور قطعی منجر به سازش شده و دو فقره دیگر با استمهال از اولیای دم، در دست اقدام قرار دارد.

 اسماعیل‌نژاد خاطرنشان کرد: با احتساب دو فقره صلح و سازش امسال، از سال 1397 تاکنون، مجموعاً تعداد 11 فقره پرونده قصاص قطعی، به همت شورای حل اختلاف  مازندران، منجر به صلح و سازش شده و محکومان به زندگی دوباره بازگشته اند.

معاون قضایی دادگستری مازندران با اشاره به سیاست دستگاه قضا مبنی بر کاهش جمعیت زندان‌ها و تاکید رئیس کل دادگستری استان درباره اهمیت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف استان افزود: ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی در شوراهای حل اختلاف با رویکرد صلح و سازش از برنامه‌های دستگاه قضایی است و با فعالیت و تلاش ارزشمند اعضای شورای حل اختلاف بسیاری از پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان