//
کدخبر: ۲۰۷۶۹۳ //

برگزاری جشن ده هزارمین پیوند در شیراز؛ زیرساخت‌های پیوند عضو در کشور تسهیل می‌شود

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه همواره در تلاش هستیم زیر ساخت‌های پیوند عضو را در کشور تسهیل کنیم، گفت: تلاش داریم بیماران نیازمند به عضو بتوانند از تسهیلات پوششی بیمه‌ای و دارویی استفاده کنند.

برگزاری جشن ده هزارمین پیوند در شیراز؛ زیرساخت‌های پیوند عضو در کشور تسهیل می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید نمکی امشب در مراسم جشن ده هزارمین پیوند عضو در استان فارس اظهار داشت: تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته‌اند جشن ده هزارمین پیوند را برگزار کنند تا شیراز به عنوان یکی از بزرگترین مرکز پیوند عضو دنیا شناخته شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه همواره در تلاش هستیم زیر ساخت‌های پیوند عضو را در کشور تسهیل کنیم، افزود: تلاش داریم بیماران نیازمند به عضو بتوانند از تسهیلات پوششی بیمه‌ای و دارویی استفاده کنند و از خدمات این مهم برخوردار شوند، افزایش خدمات زیرپوشش بیمه‌ای برای بیماران پیوندی یکی از اقداماتی است که تلاش داریم آن را اجرایی کنیم.

آموزش دیگر کشورها در مرکز پیوند شیراز 

علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های این دانشگاه در انجام جراحی‌های پیوند اعضا از انتقال این دانش به دیگر کشورهای دنیا خبر داد.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از گذشته تاکنون گفت: این امر توانست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان یک دانشگاه برتر در کشور معرفی کند و با وجود اساتید زبردست، در برخی عرصهها حتی در دنیا نیز نام‌آور است.

بهادر از بخش پیوند اعضای شیراز به عنوان یک بخش پزشکی بین‌المللی یاد کرد که با تربیت دانشجویان این حوزه، دانش پیوند اعضا را به دیگر کشورها نیز انتقال داده است.

وی با اشاره به انجام سالانه بیش از600 جراحی پیوند کبد در شیراز که در صدر دنیا جای گرفته است، این را خدمتی عظیم دانست که نتیجه تلاش و سختکوشی تیم پزشکی است.

تبدیل مرکز پیوند شیراز به یک دانشگاه نسل سوم 

سید علی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران نیز در جشن ده هزارمین پیوند عضو در شیراز اظهار داشت: امروز شاهد تلاقی دو رویای بزرگ هستیم که توانستیم با کمک و همت بلند نیکوکاران و پزشکان، مرکز پیوند اعضای بوعلی سینا را به عنوان بزرگترین مرکز پیوند معرفی کرده و همواره تلاش داریم بتوانیم این مرکز را به یک دانشگاه نسل سوم تبدیل کنیم.

وی افزود: نخستین پیوند کلیه حدود 34 سال پیش در شیراز با حمایت اساتید پزشکی انجام شد و با توجه به موفقیت‌های به دست آمده کار پیوند کبد را نیز آغاز کردیم.

ملک حسینی با اشاره به روند پرفراز و نشیب جراحی‌های پیوند عضو، از ابتدا تاکنون، ادامه داد: در ابتدا جراحی‌های پیوند عضو بیش از 15 ساعت به طول می‌انجامید، اما هیچ چیز مانع حرکت تیم پیوند اعضای شیراز نشد و تنها هدف انجام موفقیت‌آمیز جراحی و کمک به بیماران بود.

این چهره ماندگار کشور بیان کرد: در سال 2017 میلادی موفق شدیم با انجام 638 پیوند کبد، رکورد بالاترین پیوند کبد در یک مرکز را برای ایران و شیراز به ارمغان بیاوریم و با گذشت چند سال، اکنون بیش از 10 هزار پیوند عضو در شیراز به ثبت رسیده است که از این تعداد، پنج هزار و 140 مورد پیوند کبد بوده است.

وی افزود: اکنون مفتخریم که علاوه بر تربیت فلوشیپ جراحی پیوند در ایران، پزشکانی از دیگر کشورها نیز در شیراز آموزش می‌بینند و مراکزپیوند عضو را در کشورهای خود را‌ه‌اندازی می‌کنند.

شیراز؛بزرگترین مرکز پیوند اعضا در دنیا

ایرج فاضل، رئیس انجمن جراحان کشور نیز در این آئین با بیان اینکه کار پیوند عضو در ابتدا با سختی‌های فراوانی همراه بود، حضور و تلاش شبانه‌روزی افرادی چون دکتر ملک حسینی را موجب تسهیل این دشواری‌ها دانست و گفت: این تلاش‌ها موجب شد تا اکنون نام شیراز به عنوان بزرگترین مرکز پیوند اعضا در دنیا شناخته شود.

وی هنر بارز دکتر ملک حسینی را بلندهمتی و قدرشناسی خواند و ابراز امیدواری کرد که همه بیماران بتوانند از هنر و علم او بهره‌مند شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان