//
کدخبر: ۲۰۷۱۱۰ //

مرز خسروی بازگشایی شد

وزیر کشور از امضای تفاهم نامه با همتای عراقی خود خبر داد و گفت: با همکاری مناسب دولت عراق مرز خسروی را بازگشایی و روادید را لغو کردیم و سطح خدمات و تسهیلات به زائران را در حوزه‌های مختلف افزایش می‌دهیم.

مرز خسروی بازگشایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور عصر شنبه در دیدار با «یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق گفت: همکاری میان وزارت کشور ایران و عراق در زمینه امنیت و تبادلات مرزی و به خصوص موضوع اربعین رو به افزایش و بهبود است.

یاسین الیاسری وزیر کشور عراق نیز اظهار داشت: با تمهیدات جدید و تفاهم‌نامه‌ امضا شده بین ۲ طرف کار بسیار آسانتر شد و امیدوار هستیم کار زوار به راحتی انجام شود.

وی افزود: براساس تفاهم نامه همکاری میان ۲ طرف مرز خسروی باز و روادید برداشته شد. این یادداشت تفاهم موجب سهولت سفر زوار ایرانی به کشور عراق می‌شود.

در سال ۹۷ حدود ۲ میلیون زائر از ایران در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که ۶۱ درصد آنان از مرز مهران، ۲۲ درصد از شلمچه، ۱۳ درصد از چذابه و چهار درصد هم به صورت هوایی وارد عراق شدند.

از این تعداد بیش از ۷۰۰ هزار زائر از مسیر کرمانشاه راهی مرز مهران سپس عراق شدند و حدود ۸۰۰ هزار زائر هم در مسیر بازگشت از کرمانشاه تردد کردند.

انتظار می رود با باز شدن خسروی بسیاری از این زائران از رفتن به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه منصرف شوند زیرا کرمانشاه نزدیکترین نقطه به کربلاست و زیرساخت‌های ارتباطی آن (فرودگاه، قطار و بزرگراه کربلا) هم تکمیل است.

خسروی تا بغداد پایتخت عراق ۱۸۷، کربلا ۲۹۳، کاظمین ۲۰۳، سامرا ۲۲۰ و نجف ۳۶۲ کیلومتر فاصله دارد در حالی که فاصله مهران، چذابه و شلمچه تا کربلا به ترتیب ۳۰۰، ۴۵۸ و ۵۵۲ کیلومتر است.

آئین معنوی راهپیمایی اربعین حسینی امسال از اواسط مهر ماه آغاز و در روز ۲۸ مهر (اربعین) به اوج می رسد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان