//
کدخبر: ۲۰۶۵۹۹ //

لزوم تجهیز جداگانه برخی بخش‌های مراکز درمانی برای زنان و مردان

مشاور وزیر کشور در امور زنان گفت: بخش‌هایی از مراکز درمانی مثل مرکز سونوگرافی و... باید به‌صورت جداگانه برای زنان و مردان تجهیز شوند.

لزوم تجهیز جداگانه برخی بخش‌های مراکز درمانی برای زنان و مردان
به گزارش فرتاک نیوز،

فریبا نظری‌پور کیایی ظهر امروز در نشست با بانوان فرهیخته، مدیران و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری، گفت: زنان و مردان ایرانی باید به درجه‌ای از توسعه‌یافتگی رسیده باشند که دیگر مباحثی مثل اینکه زنان نیمی از جمعیت را تشکیل داده‌اند و... مطرح نباشد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان با اشاره به اینکه بانوان باید در کنار داشتن تبعیض‌های مثبتی که به‌لحاظ فیزیولوژیکی دارند و در همه جای جهان به آن توجه می‌شود فعالیت کنند، افزود: یک شبکه به نام شهرهای خلاق در سال 2002 در یونسکو ایجاد شده است که از ایران دو شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراکی و اصفهان به‌عنوان شهر خلاق صنایع دستی ثبت شده است، شهرکرد هم می‌تواند به نام شهر خلاق گیاهان دارویی در این شبکه ثبت شود.

وی با بیان اینکه آمار افسردگی زنان در سراسر دنیا بالاتر از مردان بوده و در ایران نیز وضع به همین گونه است، ادامه داد: پارک‌های بانوان می‌تواند نشاط اجتماعی را در بین بانوان ایجاد کند.

نظری‌پور کیایی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری بسیاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد لذا باید به کلبه‌ها و خانه‌های بوم‌گردی توجه ویژه‌ایی شود، عنوان کرد: در یکی دو دهه اخیر اشتباهات فاحشی در حوزه زنان صورت گرفته و آن اینکه آموزش‌ها در خصوص حقوق زنان به‌صورت یک سویه انجام شده است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان خاطرنشان کرد: اما مردانی که در اطراف این زنان هستند با حقوق شهروندی زنان آشنا نیستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از زنان وارد حوزه کسب و کار می‌شوند اما دچار گرفتاری‌هایی می‌شوند، علت آن این است که با مبانی پایه‌ایی کسب و کار آشنا نشده‌اند، تاکیدم به مقامات استانی این است که در زمینه آموزش در حوزه کسب و کار زنان ورود کنند.

نظری‌پور کیایی تصریح کرد: بخش‌هایی از مراکز درمانی مثل مرکز سونوگرافی و...  باید به‌صورت جداگانه برای زنان و مردان تجهیز شوند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان بیان کرد: پارک آلمون در چهارمحال و بختیاری یک پارک خاص و فوق‌العاده است که می‌تواند پاسخگوی مناسبی برای خلاقیت کودکان باشد، هشت شهر در کشور به‌عنوان شهرهای داوطلب دوستدار کودک شناسایی شده‌اند و شهرکرد هم می‌تواند جز این شهرها قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۵۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان