//
کدخبر: ۲۰۴۴۶۰ //

اشتباه عمدی یا سهوی از طرف انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه؟

چندی پیش در کانال انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه پستی منتشر شد که به مصاحبه سیدوحید فخرموسوی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس اشاره داشت .

اشتباه عمدی یا سهوی از طرف انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه؟
به گزارش فرتاک نیوز،

فخر موسوی در مصاحبه ذکر شده درباره تأیید صلاحیت حرفه‌ای هنرمندان تئاتر براساس سه ویژگی برای اجرای نمایش‌های روی صحنه سخن گفت.

وی اظهار داشت : از این پس کلیه کسانی که درخواست اجرای نمایش در سالن‌ها را دارند باید حتما یکی از این سه گزینه را دارا باشند: نخست داشتن مدرک تحصیلی تخصصی تئاتر و حداقل لیسانس از یکی از دانشگاه‌های معتبر تخصصی تئاتر، دوم معرفی نامه از سمت خانه تئاتر یا انجمن نمایش یا تشکل‌های صنفی تئاتری شناخته شده و سوم معرفی از سمت سه استاد پیشکسوت تئاتر که شناخته شده هستند.

و اما....

در ساعاتی بعد یعنی پنجشنبه 23 اسفند ماه 1397 انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه اقدام به پخش این خبر کرد در صورتی که در بند های سه گانه ای که فخر موسوی منتشر کرده بود تغییر ایجاد شده  و از دیگر تشکل های صنفی تئاتری شناخته شده اسمی به میان نیامده بود و این به معنی نادیده گرفتن تشکل هایی همچون حوزه هنری و ... است .

 این اشتباهات در صورتی رخ داد که در سالهای اخیر برخی از هنرجویان و کار اولی های تئاتر کرمانشاه تمایل داشتند که با وجود فراهم نبودن شرایط برای اجرا زیر نظر انجمن هنر های نمایشی با حوزه هنری همکاری داشته باشند اما در کمال ناباوری انجمن هنر های نمایشی استان کرمانشاه مدعی بود که برای بازبینی باید و حتما و تنها از انجمن مذکور نامه بگیرند در غیر اینصورت اجازه ی بازبینی به گروه ها نخواهند داد .

نکته بعدی در مصاحبه منتشر شده از طرف خبرگزاری فارس در بند سوم هیچ صحبتی از رزومه به میان نیاورده است و تنها به "معرفی از سمت سه استاد پیشکسوت تئاتر شناخته شده" اشاره کرده است و این درحالی است که در پست منتشر شده از سوی کانال انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه باز از تایید رزومه ی فرد توسط انجمن نمایش یا خانه تئاتر صحبت به میان اورده است .

ما خواهان رسیدگی به این موضوع هستیم که در صورت سهوی بودن اشتباهات انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه ، دبیر این انجمن باید از هنرمندان تئاتری استان خصوصا کار اولی ها و جوانان عذر خواهی کند و در صورت عمدی بودن این اشتباهات برخورد مناسب و قانونی صورت بپذیرد .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۴۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان