//
کدخبر: ۲۰۴۰۵۷ //
در حاشیه همایش بررسی مشکلات تولید کنندگان خانه صنعت و معدن عنوان شد؛

بهترین بستر برای برچیده شدن مفاسد اقتصادی استفاده از سامانه سجام است

همایش بررسی مشکلات تولید کنندگان خانه صنعت و معدن با حضور مهندس شکری رییس خانه صنعت و معدن، ایمانی مقدم معاون دادستان کرمانشاه، دکتر محمودی ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن ایران ،دکتر رفاهی مدیر کل پیشگیری از وقوع جرائم قوه قضاییه، مهندس کردستانی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمانشاه و جمعی از مدیران و تولید کنندگان برگزار شد.

بهترین بستر برای برچیده شدن مفاسد اقتصادی استفاده از سامانه سجام است
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای این مراسم جهانبخش شکری رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه گفت: ۱۱۰۰ واحد صنعتی و ۷۰۰ واحد تولیدی فعال و نیمه فعال در استان کرمانشاه وجود دارد و در سال جاری خیلی از واحدها با کمک وزارت صمت و بانک ها راه اندازی شده است.

مهندس،شکری افزود: امروز مهمترین مسئله در جامعه مشکل بیکاری و بحث اشتغال است و باید رویکردی ایجاد شود که مردم به تولید روی آورند نه واسطه گری.

وی از اقدامات خانه صنعت را  ایجاد مجتمع قضایی، تشکیل گارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خانه صنعت و معدن، و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه نام برد.

 مهندس شکری همچنین مشکلات خانه صنعت را کمبود نقدینگی سرمایه در گردش، تفاوت قیمت نرخ ارز واحدهای تولید کننده، سود بانکی و تک نرخی شدن آن اعلام کرد.

در ادامه این همایش بیژن کردستانی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ۲۱شهرک و ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت ۲۴۰۰هکتار در بخش های دولتی دارد.

وی افزود: ۵۰۰ واحد تحت پوشش و ۱۴۰۰ قرارداد  در شهرک های صنعتی منعقد گردیده است.

کردستانی در ادامه از احداث  ۲ شهرک خصوصی در آینده  نزدیک خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم این  شهرکها بتوانند فعالیت چشم گیری داشته باشند.

مهندس کردستانی افزود:در حال احداث شهرک صنعتی دیگری هم در مرز عراق هستیم و با بهره برداری از این شهرک صنعتی در صادرات و سرمایه گذاری خارجی موفقیت چشم گیری ایجاد می شود.

وی در پایان اظهار داشت :در روز صنعت و معدن، شهرک بیستون بین یک هزار شهرک و ناحیه صنعتی کشور، شهرک اول و منتخب معرفی شد و با تلاش مدیریت استان زیر ساخت های این واحدهای صنعتی حل شد.

در ادامه این همایش دکتر محمودی ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن ایران یکی از مشکلات کشور را عدم آشنایی به حقوق شهروندی دانست و گفت: به دلیل عدم اطلاع از حقوق شهروندی طبعاً ضررهای هنگفتی به سربازان عرصه های اقتصادی وارد میشود و در این راستا یکی از وظایف کمیسیون قضایی خانه صنعت و معدن آشنا کردن واحدهای صنعتی به حقوق شهروندی است که در بعضی استانها انجام شده و استان کرمانشاه در این زمینه می تواند الگو باشد.

دکتر محمودی اظهار داشت: کمیسیون حقوقی در دو حوزه فعال شده و در بحث آشنا سازی صنعتگران با حقوق قانونی خود و اخذ همراهی و همیاری دستگاه قضا در جهت حمایت از سربازان اقتصادی به توفیقات خوبی دست یافته است و شورای راهبردی پیشگیری در این اداره کل تشکیل شده که استراتژی آن در بحث پیشگیری و اجرای قوانین و جلوگیری و ترک فعل و شناسایی قوانینی که اجرا نمی شود، است.

وی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه ای بین خانه صنعت و معدن و دادگستریها خبر داد وگفت : همه استانها میتوانند از ظرفیت ها و کمک های دستگاه قضا استفاده کنند.

این مسئول، دستگاه قضا را متولی نظارت بر اجرای قانون دانست و گفت: صنعتگران با شرایط خاص اجرای قانون برایشان نعمت است و ماهم اجرای قانون را می خواهیم وباید از ظرفیت دستگاه قضا در شورای راهبردی استفاده شود و به صورت بخش نامه مسیر های برای وحدت رویه و قانونمندی بانک ها ایجاد کنیم، دستگاه قضایی هم به داد مردم میرسد و با کسی تعارف ندارد.

دکتر علی اصغر رفاهی مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم در ادامه این همایش گفت: طرح تحول قوه قضاییه از سوی ریاست قوه ابلاغ شده و فضای خدمت گذاری ویژه ای ایجاد شده است و بر اساس آسیب شناسی های انجام شده و۱۳چالش  و۶ ابر چالش استخراج شده که قابل بررسی است.

دکتر رفاهی اقدام برای پیشگیری از جرم را از جمله وظایف کلان قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: در باب پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های مردمی سامانه سجام (سامانه جامع اطلاع  مردم) با شعار هر ایرانی یک دیده بان  تشکیل شده و غریب ۷۵هزار نفر در این سامانه عضو هستند و مصممیم  این تعداد را به ۱۵هزار نفر برسانیم.

وی پیشنهاد داد ۱۰نفر از تولید کنندگان خانه صنعت و معدن به عنوان دیده بان در سامانه سجام ثبت نام کنند و مشکلات واحدهای صنعتی را اعلام  نمایند

وی افزود: سامانه سجام گزارش دیده بان را مورد بررسی و همزمان به دست عالیترین مقام اجرایی میرساند و بهترین بستر برای برچیده شدن مفاسد اقتصادی استفاده از این سامانه است.

این مسئول گفت: واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی دوره های آموزش حقوقی را برای فعالان اقتصادی در نظر  گرفته اند و مسائل پیشگیری از جرائم در اختیار آنان قرار میدهند و نیازمند تنظیم سند اعتلافی هستیم  در خصوص موضوعات واحدهای  صنعتی با دادگستری و خانه صنعت و دستگاه های اجرایی بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۰۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان