//
کدخبر: ۲۰۳۵۲۴ //

پاسخ مثبت اتحادیه اروپا به آموزش مالکیت فکری در ایران

مدیر مرکز آموزش حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری با اشاره به پاسخ مثبت اتحادیه اروپا به مرکز آموزش مالکیت فکری ایران، گفت: دوره‌های مالکیت فکری با حضور نمایندگان اروپا برگزار می‌شود.

 پاسخ مثبت اتحادیه اروپا به آموزش مالکیت فکری در ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسین عرفان‌منش ظهر امروز در نشست آموزشی مالکیت فکری در استانداری یزد اظهار داشت: سه سطح آموزش در وزارت دادگستری داریم که یک بخش آن در سال 95 به وسیله تفاهم نامه با یکی از مراکز آموزشی جهانی در حوزه مالکیت فکری آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: این سازمان یکی از عالی‌ترین سازمان‌هایی است که در حوزه مالکیت فکری کار می‌کند که به دلیل دارا بودن سیستم‌های ثبت، نیازی نیست دولت‌ها به آن هزینه پرداخت کنند.

مدیر مرکز آموزش حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری تصریح کرد: چهار دوره آموزشی با مشارکت وایپو طرح‌ریزی کردیم که سومین دوره این آموزش‌ها هفته قبل برگزار شد و به صورت تخصصی موضوعات مختلف در نظر گرفته شده را به صورت یک دوره 5 روزه تمام وقت بیان می‌کند.

عرفان‌منش ادامه داد: زمانی که دوره‌ای در این زمینه برگزار می‌شود، دستگاه‌های مختلف اجرایی در گیر کار می‌شوند و بازدیدهای مختلفی در نقاط مختلف تهران و کشور برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ارتباطی با اتحادیه اروپا برقرار کردیم و اوایل امسال موافقت شد که با پوشش بسیاری از هزینه‌ها، بتوانیم دوره‌هایی را به صورت مشترک برگزار کنیم.

مدیر مرکز آموزش حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری گفت: هفته آینده نخستین دوره از این کارگاه‌ها با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا برگزار می‌شود و در صدد هستیم که چهار دوره آموزشی در حوزه مالکیت فکری با حضور این نمایندگان برگزار کنیم.

عرفان منش با بیان اینکه بحث بعدی مروبط به آموزش‌های داخلی است عنوان کرد: در ارتباط با قانون کپی رایت دوره تخصصی در کتابخانه ملی برگزار و ضعف های موجود در این حوزه بررسی شد تا به مجلس ارائه و آنها در صورت اقدام به تصویب قانونی در این حوزه، این موارد را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه مالکیت فکری به دنبال این موضوع است که تولید را به پول تولید کند عنوان کرد: این تصور اشتباه در برخی عرصه‌ها وجود دارد که مالکیت فکری را صرفا بحث حقوقی می‌بینند در حالی که حقوق تنها یک بحث مالکیت کفری است و اصل آن مباحث اقتصادی است.

مدیر مرکز آموزش حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری خاطرنشان کرد: در این حوزه ما به دنبال درآمدزایی هستیم تا از ایده‌ها و ظرفیت‌ها به درستی استفاده صورت گیرد و برای کشور کسب درآمد پایدار را به دنبال داشته باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان