//
کدخبر: ۲۰۳۱۳۵ //

شهرک تولید انرژی خورشیدی در اراضی ری احداث می‌شود

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با اشاره به کسری برق در شهرک‌های صنعتی ری گفت: پیشنهاد می‌کنم که شهرکی با عنوان تولید انرژی خورشیدی همجوار این شهرک و در اراضی ملی که قابلیت کشت ندارد و آفتاب خوبی دارد طراحی و پیش‌بینی شود.

 شهرک تولید انرژی خورشیدی در اراضی ری احداث می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 احمد اسماعیلی‌راد عصر امروز در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با صنعتگران شهرک صنعتی شمس‌آباد اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 1395 شهرستان ری دارای 717 هزار نفر جمعیت و 65 هزار نفر اتباع بیگانه مجاز و براساس برآوردها در حدود  13 هزار اتباع بیگانه غیرمجاز است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی شهر ری بیان کرد: شهرستان ری 3 هزار واحد صنعتی دارد و در مجموع 78 هزار شاغل را به صورت مستقیم مشغول به کار کرده است، همچنین 29 هزار واحد صنفی دارای پروانه و در حدود 8 هزار و 500 واحد صنفی انتقالی از نوع آلاینده دارد.

سرپرست ویژه شهرستان ری همچنین در ادامه افزود: 15 لکه صنعتی در شهرستان ری وجود دارد که در حدود 70 هزار واحد در آن  مشغول فعالیت است و به صورت مستقیم  25 هزار نفر شاغل و 1000 هکتار وسعت دارد.

اسماعیلی‌راد با سپس با اشاره به مشکلات شهرستان ری به لحاظ صنعتی تصریح کرد: در حال حاضر نیمی از مدیران ادارات شهرستان ری معاون مدیرکل هستند، لذا ساختار اداری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری با توجه به اینکه فرمانداری این شهرستان نیز معاونت استانداری است از نظر سازمان اداری و امور استخدامی معاونت اداره کلی وجود ندارد که باید از اداره به اداره کل ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به انتقال صنوف از تهران به شهرستان ری تأکید کرد:  بسیاری از این صنوف پروانه فعالیت از مبدأ دارند اما بسیاری از مشکلات آن‌ها باید از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری برطرف شود که عدم برخورد جدی با این موضوع سبب چندگانگی‌هایی شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با اشاره به لزوم تعیین تکلیف لکه‌های صنعتی موجود در شهرستان ری بیان کرد: پیش‌بینی استقرار فرآورده‌های تبدیلی شهرک بیجین با مشکل روبه رو است و باید در این زمینه صنایع مستقر اقداماتی صورت گیرد، همچنین در زمینه فرآوری مس در شهرستان با توجه به اینکه دو معدن مس در حال بهره‌برداری و اکتشاف در شهرستان ری وجود دارد، لذا مجوز کارخانه فرآوری مس ضروری به نظر می‌رسد.

اسماعیلی‌راد در ادامه گفت: کسری آب شهرک صنعتی شمس‌آباد نیز یکی دیگر از مشکلات صنعتگران است و درخواست اختصاص سهمیه‌ای از پساب‌ها و آب سد ماملو به شهرستان را داریم که برای بخش کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: تأمین کسری برق نیز از مشکلاتی است که ناشی از برخی صنایعی است که هنوز مجاز نشده و باعث مصرف بیش از پیش برق و معضلی برای شهرستان شده که بر این اساس 1.3 از ظرفیت شهرک نیز هنوز تکمیل نشده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که شهرکی با عنوان تولید انرژی خورشیدی همجوار این شهرک و در اراضی ملی که قابلیت کشت ندارد و آفتاب خوبی دارد طراحی و پیش‌بینی شود.

در ادامه محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز افزود: در حال حاضر شهرک صنعتی شمس‌آباد با 36 هزار نفر شاغل در حال فعالیت است و قابلیت اشتغال 100 هزار نفر را بدون وجود هیچ‌گونه آلایندگی دارد لذا ضروری است که محدودیت استقرار برای واحد‌های داخلی شهرک مرتفع شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد خط اتوبوس و خط مترو ایستگاه حسن‌آباد نیاز به هماهنگی در سازمان دارد که در نهایت کمک به خط مترو حسن‌آباد داشته باشد تا باعث تسهیل عبور و مرور کارگران شهرک خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان