//
کدخبر: ۲۰۳۰۹۸ //

کاهش ۵۰ درصدی تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی در کشور

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: تعداد مراکز دانشگاهی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور از هزار و ۱۰۰ مرکز به حدود ۵۲۰ دانشگاه رسیده که نشان‌دهنده افزایش کیفیت دانشگاهی است.

کاهش ۵۰ درصدی تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

 مختار جلالی‌جواران عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: در کشور دانشگاه کلاسیک و رسمی وجود دارد اما جای دانشگاهی که برای مهارت‌افزایی نیروها خالی بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در واقع برای مهارت‌افزایی نیروها تشکیل شد و ماموریت آن کارآفرینی و مهارت‌افزایی است گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار دانش‌آموخته دانشگاه علمی کاربردی داشته‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه این دانشگاه 520 فعال دانشگاهی فعال در سراسر کشور دارد افزود: باید 30 درصد دانشجوهای کشور مهارتی باشند که دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه وظیفه مهمی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه حدود 18 درصد از برنامه دانشگاه علمی کاربردی در راستای وظایف خود عقب هستیم گفت: این دانشگاه کاملا اهداف متفاوتی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد و 60 درصد ماموریت ما عملی و 40 درصد تئوری است.

جلالی‌جواران با اشاره به اینکه بازنگری در برنامه‌ها و مراکز دانشگاهی دانشگاه در دستور کار است و تلاش می‌کنیم که کیفیت آموزش در دانشگاه ارتقاء پیدا کند افزود: معاونت نظارت و ارزیابی را در دانشگاه ایجاد کردیم تا در راستای کیفیت آموزشی گام برداریم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به دانشگاه نگاه تجاری نیست و نگاه علمی را با جدیت پیگیری می‌کنیم گفت: در استان کرمان که یک استان معدنی است آموزش در این زمینه را متمرکز کردیم و تاکید داریم که نیازهای هر استان شناسایی و بر اساس آن نیازها رشته تحصیلی راه‌اندازی شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه نیازهای شغلی هر استان باید شناسایی شود افزود: مدرسین دانشگاه مورد بررسی قرار گرفتند و حدود 50 درصد مدرسینی که صلاحیت علمی دانشگاه را نداشتند بازنگری شده و مدرس جدید جذب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از هزار نفر کد مدرسی جدید گرفتند و پیش‌بینی ما این است که افزایش پیدا کند گفت: توجه ویژه به آموزش مهارتی است که می‌تواند کشور ما را از بسیاری از مشکلات نجات بدهد و بسیاری از کشورهای توسعه یافته در دنیا به این امر توجه کردند.

جلالی‌جواران با اشاره به اینکه حتما باید برای ده سال آینده شغلی برنامه داشته باشیم و دانشگاه جامع علمی کاربردی ظرفیت این کار را دارد بیان کرد: اجازه نخواهیم داد مراکز دانشگاهی جامع علمی کاربردی ختم به یک مدرک سطحی شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علمی کاربردی بر اساس قانون نباید از بودجه دولتی استفاده کنند افزود: حدود 15 مرکز دانشگاهی در استان کرمان نیز ادغام و باید جایگزین شوند که تا مهرماه به آنها فرصت داده شده است و تقریبا اکثر دانشجویان این دانشگاه‌ها به مراکز معین منتقل شده است و تا مهرماه تکمیل می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه تمام شغل‌های موجود کشور و مورد نیاز کشور شناسایی شده است گفت: در رابطه با این موضوع بحث رشته‌های دانشگاهی مهارتافزا با توجه به کیفیت آموزشی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس اساسنامه دانشگاه تا مقطع تحصیلات تکمیلی و دکتری امکان تدریس رشته‌های دانشگاهی وجود دارد تصریح کرد: خیلی به دنبال آن نیستیم که مانند سایر دانشگاه‌های کشور عمل کنیم و فعلا جزو سیاست‌های دانشگاه نیست.

جلالی‌جواران عنوان کرد: تعداد مراکز دانشگاهی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور از هزار و 100 مرکز به حدود 520 دانشگاه رسیده که نشان‌دهنده افزایش کیفیت دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه برای پذیرش مهرماه جزو سیاست‌های دانشجویان است که 70 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی و 30 درصد در مقطع کارشناسی باشند گفت: پیش‌بینی می‌شود دانشجویان مهرماه فعال‌تر و علمی‌تری را بپذیریم و نیازمندی لازم برای شغل را داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان