//
کدخبر: ۲۰۲۸۰۳ //

آیت الله یزدی: انگلیس امروز در جنگ اراده‌ها مقهور قدرت اسلام شده است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس توسط رزمندگان اسلام، گفت: انگلیس که شیطان بزرگ است، امروز در جنگ اراده‌ها مقهور قدرت اسلام شده است.

آیت الله یزدی: انگلیس امروز در جنگ اراده‌ها مقهور قدرت اسلام شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد یزدی با حضور در مدرسه علمیه معصومیه قم، در جمع طلاب این مدرسه بر لزوم استفاده بهینه از نعمت‌های الهی در جهت رشد علمی و معنوی تأکید کرد و گفت: بر اساس آیات و روایات اهل بیت (ع) اساس علم و دانش بر معرفت و شناخت خدای متعال است و بعد از آن واگذار کردن امور به اوست.

وی ادامه داد: آیات زیادی در مورد معرفت به خدا وجود دارد و به انسان تذکر می‌دهد که آنچه در درون و بیرون تو هست همه نشانه و دلیل بر حقانیت خدا است، لذا انسان نباید از این آیات و نشانه‌های مهم غفلت کند.

عضو فقهای شورای نگهبان حوزه افزود: بنابر این از جمله اهداف بعثت انبیا معرفت به خدا، خود، تزکیه و رسیدن به کمالات نفسانی و بعد تعلم و یادگیری است.

معرفت و شناخت خدای متعال مقدم بر همه کارها

وی افزود: همه چیز در نظام هستی آیتی از آیات خداست از انسان گرفته تا سایر موجودات عالم، در حقیقت هستی اصیل و بدون متکی به دیگری تنها خدای متعال است و اوست که مبدا اعلی و آفریننده موجودات است لذا توجه و شناخت خدای متعال بسیار مهم و اساسی است که هر طلبه باید بیش از دیگران به آن توجه نماید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: من و شما به عنوان طلبه علوم دینی امروز در یک شرایط خاص قرار گرفته‌ایم که بسیاری از اسباب و لوازم تحصیل علوم دینی و رشد علمی مهیا می‌باشد و باید از این فرصت گرانبها نهایتاسفتاده را برد.

وی حاکمیت اسلام در کشور را از نعمت‌های بزرگ خدای متعال دانست و خاطر نشان ساخت: یکی از ابزارهای مهم و حیاتی امروز ما حاکمیت دین خدا در جامعه و قرارگرفتن یک فقیه عادل، اسلام شناس و شجاع در رأس امور کشور است و باید همیشه قدردان این نعمت بزرگ بود.

مدرسه‌ای و مسجدی تربیت کنیم نه صرفاً مدرسه و مسجد بسازیم

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ساخت و ساز زیاد مدرسه در کشور گفت: من عقیده ندارم که مدرسه و مسجد زیاد بسازیم، بلکه در درجه اول باید «مدرسه ای» و «مسجدی» ساخت نه صرف ایجاد یک ساختمان و بنای دینی، چرا که اگر مدارس خوب زیادی ساخته شود، اما طلبه‌ها درآن به خوبی درس نخوانند فایده‌ای ندارد.

وی افزود: هیچکس در حوزه بدون تلاش و مجاهدت عالم و دانشمند نمی‌شود همان گونه که در سایر مشاغل نیز اگر کسی زحمت و تلاش نکند به جایی نمی‌رسد، لذا باید از فرصت عمر و جوانی و همچنین از نعمت وجود نظام اسلامی استفاده کرد و مجهز به سلاح علم و تقوا شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانی نباید تشریفاتی باشد؛ ما برای زندگی و کسب عناوین دنیوی روحانی نشده‌ایم، بلکه برای هدایت مردم و برای تبلیغ و هدایت ایتام آل محمد (ع) روحانی شده‌ایم.

طلبه و آخوند سکولار مضر به حال اسلام است

وی با انتقاد از برخی افراد که در حوزه به مباحث سکولار توجه دارند و اصطلاحاً خودشان را از سیاست دور می‌کنند، گفت: قدر حضور در مدرسه معصومیه را باید دانست، چرا که فرق زیادی است بین آن طلبه‌ای که زیر نظر یک استاد انقلابی تحصیل می‌کند با طلبه‌ای که زیر نظر کسی که از سیاست و توجه به امور جامعه دوری می‌کند و نسبت به امور مسلمین و نظام اسلامی بی‌تفاوت است؛ چنین طلبه‌ای و آخوند سکولاری اصلاً مضر به حال اسلام است.

انگلیس مقهور جنگ اراده‌ها

آیت الله محمد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس توسط رزمندگان اسلام، گفت: انگلیس که شیطان بزرگ است، امروز در جنگ اراده‌ها مقهور قدرت اسلام شده است و ما توانستیم با قدرت کشتی آنان را نگه داریم و باید دانست که قدرت حاکمه اسلام امروز این کشتی انگلیسی را متوقف کرده است.

وی با اشاره به کمبودها و نواقص کشور در اوایل انقلاب اسلامی، گفت: سابقاً ما هیچ چیز نداشتیم و برای تأمین برخی از قطعات باید با چندین واسطه و به قیمت بالا خریداری می‌کردیم، اما امروز به برکت اسلام و انقلاب همه چیز را خودمان در داخل می‌سازیم.

آیت الله یزدی اظهار کرد: امروز ترامپ در صدد براندازی نظام اسلامی است، اما توان این کار را ندارد، لذا باید قدر این نظام و انقلاب را دانست و برای حفظ و حراست از آن تلاش کرد.

طلاب خود را برای نقش آفرینی در عرصه‌های نظام آماده کنند

رئیس جامعه مدرسین حوزه در ادامه حضور پرتوان طلاب مدرسه معصومیه در عرصه‌های گوناگون نظام اسلامی را خواستار شد و با بیان اینکه آینده این کشور و انقلاب در دست شما طلاب جوان است، گفت: باید از الان تلاش کنید تا در آینده در عرصه‌های مختلف این نظام نقش آفرینی کنید، بدانید این کشور و این نظام از آن شماست، خود را مجهز کنید و حتی اگر در یک مسجد نیز امام جماعت هستید، آن مسجد را به گونه‌ای اداره کنید که اسلام تقویت شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم و آگاه باشیم که این انقلاب و نعمت‌ها به ارزانی به دست ما نیامده که خدای ناکرده بخواهیم به راحتی آن‌ها را از دست بدهیم؛ همچنین نباید با غفلت و کوتاهی زمینه‌ای را در کشور ایجاد کنیم که دشمن قسم خورده انقلاب و نظام و رهبری، طمع بورزد.

در پایان این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، تعدادی از طلاب مدرسه معصومیه سوالات خود را مطرح کردند و آیت الله یزدی نیز به سوالات آنان پاسخ داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۸۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان