//
کدخبر: ۲۰۰۳۹۸ //
استاندار ایلام تاکید کرد:

طرح های مهم ایلام نیازمند اعتبار/لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران

استاندار ایلام با اشاره به اینکه طرح های مهم و زیرساختی ایلام نیازمند اعتبار هستند، گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران ضروری است.

طرح های مهم ایلام نیازمند اعتبار/لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران
به گزارش فرتاک نیوز،

قاسم سلیمانی دشتکی صبح پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: استان ایلام واقعاً منحصر به فرد است و تضادهایی در آن دیده می‌شود که نیاز است نظام و دولت برای کمک به آن قدم بردارد.

وی افزود: در هشت سال دقاع مقدس هیچ کار عمرانی در استان ایلام شکل نگرفت، مردم ایلام رتبه اول ایثارگری کشور را دارند و در دوران دفاع مقدس مهاجرت نداشتند.

وی عنوان کرد: ایلام نقش ملی موثری در کشور دارد، پایانه مهران روزانه ۶۰۰ کامیون کالا و سالاله روزانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات دارد.

استاندار ایلام تصریح کرد: این استان ذخایر نفت و گاز بسیار بالایی دارد، در اربعین نیز بالای ۶۵ درصد زوار کشور از مرز مهران عبور می‌کند.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی چند پروژه استان باید در سطح ملی پیگیری شود، اول کارخانه سیمان دهلران است که به سیستم بانکی بدهی و از دولت نیز طلب بسیاری دارد.

وی ادامه داد: این کارخانه بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان از وزارت راه طلب دارد که نیاز است با بدهی های این کارخانه تهاتر شود.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: توسعه زیرساخت‌ها شهرک‌های صنعتی وظیفه دولت است، اما در بعضی موارد مشکلاتی وجود دارد به عنوان مثال بحث تأمین برق شهرک صنعتی ایوان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: پتروشیمی ایلام برق تولیدی خود را به وزارت نیرو فروخته است ولی گازی که استفاده شده به نرخ آزاد محاسبه شده است، این مجموعه درخواست دارند که گاز این شرکت به نرخ تعادلی محاسبه شود و بدهی‌های آنها تهاتر شود.

استاندار ایلام اظهار داشت: مجموعه‌ی باغ فلاحتی شهر ایلام باید از جهاد کشاورزی استان باید در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد.

لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران

وی گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران در پروژه‌های حساس استان دیگر موارد نیاز مهم استان است، پیمانکار چهار خطه کردن راه ایلام – صالح آباد بیش از ۵۰ میلیارد مطالبات دارد.

استاندار ایلام افزود: تونل کبیرکوه و بیمارستان ۳۷۶ تخت خوابی دیگر پروژه های مهم استان است که توجه به مطالبات پیمانکار ضروری است.

وی تصریح کرد: مهار آب‌های مرزی در استان بسیار مهم است، دو وزارت خانه جهاد کشاورزی و نیرو در این امر دخیل هستند.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: وزارت کشاورزی خطوط فرعی و شبکه توزیع را انجام داده و پیشرفت‌های بسیاری بالایی دارد ولی در بحث انتقال آب و خطوط آنها بسیار عقب است که باید این دو به موازات هم پیشرفت داشته باشند.

وی تصریح کرد: سدهای استان نیاز به کمک و اعتبار دارند که قابل استفاده باشند.

وی افزود: به دلیل اینکه ویزا برای اربعین حذف شده اربعین امسال مشکلات بسیاری بیشتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت، باید به سرعت اعتبارات ردیف اربعین تخصیص داده شود و بخشی نیز به صورت نقدی به استان اختصاص یابد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان