//
کدخبر: ۱۷۷۲۸۰ //
استاندار ایلام خبر داد:

فروکش کردن سیل در ایلام/ مشکل اصلی استان نبود بالگرد است

استاندار ایلام از فروکش کردن سیل در ایلام و سرعت گرفتن امداد رسانی خبر داد.

فروکش کردن سیل در ایلام/ مشکل اصلی استان نبود بالگرد است
به گزارش فرتاک نیوز،

قاسم سلیمانی دشتکی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت استان را در سیل اخیر گفت: آمادگی کامل برای کمک به سیل زدگان در محاصره داریم، منتظر بالگرد هستیم.

وی افزود: مقدار زیادی اوضاع کنترل شده است، بارندگی کم شده است و رودخانه‌ها آرامش بهتری پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: امداد رسانی را به دو قسمت تقسیم کرده ایم، یکی دسترسی جاده‌ای داریم که امداد رسانی خیلی خوب بود، به دره شهر، مهران، دهلران و هلیلان راحت می‌توانیم امداد رسانی کنیم.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: کار امداد رسانی از طریق استان‌های معین و نهادها و دستگاه‌های مختلف، چون کمیته امداد، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، هلال احمر و ستاد بحران استان و کشور کمک‌های خوبی انجام شده و در حال انجام است.

وی افزود: مشکل اصلی بالگرد است، براثر تخریب پل‌ها در مناطقی از استان چون بخش ماژین دسترسی آنها با پلدختر لرستان قطع و هنوز در محاصره هستند.

وی تصریح کرد: تنها بالگرد ما یک بالگرد اورژانس کوچک دو نفره داریم که با آن در رفت و آمد به مناطق سیل زده هستیم اما این کفایت نمی‌کند.

استاندار ایلام افزود: ارتباط تلفنی آن منطقه امروز برقرار شده است.

وی تصریح کرد: ما هنوز نتوانسته ایم خدماتی به آن منطقه ارائه بدهیم، بیش از ۳۰ ساعت است به جهت نبود بالگرد هنوز نتوانسته ایم به ۱۹ روستا و یک شهر و ۷ کانون عشایری خدمات برسانیم.

وی افزود: دو بالگرد هلال احمر فرستاده شد ولی به خاطر شرایط جوی نامساعد موفق به کمک نشده اند.

وی با اشاره به اینکه اگر بالگردها زودتر برسند امکانات ما برای کمک رسانی آماده است، تصریح کرد: یک جاده فرعی در دست احداث داریم که در تلاش هستیم از طریق زمینی راه ارتباطی برقرار کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۲۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان