//
کدخبر: ۱۹۸۹۸۳ //

سفیر عراق در ایران: هدف ما رساندن روابط مالی ایران و عراق را به ۲۰ میلیون دلار در سال است

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی که آمریکا برای ایران به وجود آورده کشور و ملت عراق همراه ملت ایران است گفت: تلاش ما بر این است که روابط مالی دو کشور را به ۲۰ میلیون دلار در سال برسانیم.

سفیر عراق در ایران: هدف ما رساندن روابط مالی ایران و عراق را به ۲۰ میلیون دلار در سال است
به گزارش فرتاک نیوز،

سعد جواد قندیل سفیر عراق در ایران در دیدار عصر امروز با محمدجواد فدایی استاندار کرمان با اشاره به اینکه امروز توفیق پیدا کردم که گنبد جدید در حال ساخت حرم اباعبدالله(ع) در کرمان را زیارت کنم اظهار داشت: امروز توانستم از کارگاه ساخت گنبد مطهر هم بازدید کرده و شاهد خلاقیت‌های مهندسان و هنرمندان ایرانی بودم.

وی با بیان اینکه در ذهن من سوال بود که چرا گنبد جدید امام حسین(ع) را در کرمان می‌سازند گفت: معلوم شد گنبد از معادن اطراف خود کرمان ساخته می‌شود.

سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه وجود کارگاه و ساخت گنبد در کرمان نشان‌دهنده عمق روابط فرهنگی بین دو کشور و همبستگی این دو ملت از گذشته دور است افزود: از مهمان‌نوازی ستادعتابات عالیات و مردم کرمان تشکر می‌کنم.

وی به رخداد تلخی که میان ایران و عراق اتفاق افتاد اشاره کرد و افزود: با این وجود اکنون می‌بینیم که این دو ملت با یکدیگر دوست و برادر هستند و پیوند میان این دو کشور را هیچ ملتی نمی‌تواند حتی کمرنگ کند.

قندیل با اشاره به اینکه در گذشته نچندان دور شاهد این بودیم که در عراق مشکلاتی به وجود آوردند گفت: با به وجود آمدن گروه‌های تفکیری و تعرضاتشان شاهد این بودیم ایران به کمک عراق آمد و در کنار رزمندگان عراقی داعش را که از چند کشور تشکیل شده بود شکست دادند.

وی با بیان اینکه ملت عراق کمک‌های ایران را از یاد نمی‌برد افزود: در شرایطی که در حال حاضر آمریکا برای ایران به وجود آورده است کشور عراق هر گونه کمکی که از دستش برآید دریغ نمی‌کند و همراه ملت ایران است و امیدوارایم بخشی از کمک‌های ایران را پاسخگو باشیم.

سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌های سفارت صدور روادید است که امیدواریم به بهترین شکل انجام شود افزود: از دیگر کارهای سفارت ارتباط میان دو کشور است و در تمام اقدامات میان دو کشور هدف ما این است که روابط مالی دو کشور را به 20 میلیون دلار در سال برسانیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان