//
کدخبر: ۱۹۷۹۸۸ //

امام جمعه بیرجند: زمان طرح سئوال بر پایه گام دوم انقلاب است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اکنون وقت طرح سئوال کارشناسی و قانونمند بر پایه گام دوم انقلاب است.

امام جمعه بیرجند: زمان طرح سئوال بر پایه گام دوم انقلاب است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر یکشنبه در دیدار جمعی از فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: سئوال باید بدون هیچ گونه جبهه گیری سیاسی صورت گیرد و مسئولان هم باید به سئوالاتی که بر پایه دین و آرمان‌های شهدا است، پاسخگو باشند.

وی گفت: جمهوری اسلامی نظام استبدادی نیست بلکه بر پایه مردم سالاری دینی اداره می‌شود و دولت و دولتمرد در این نظام فقط وظیفه خدمتگذاری دارند نه آقا بالاسری، پس باید مسئولان نسبت به جایگاهی که دارند به مردم پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: همراهی حماسی مردم در یوم الله ها و همفکری آنها از قشرهای مختلف بیانگر شور و نشاط در مرحله دوم انقلاب است که فرهنگیان باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نسبت به تربیت نیروی انسانی انقلابی تلاش کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ زمینه ساز تمام اقدامات بشری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و مدیریتی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: فرهنگ منشأ تمامی خوبی‌ها و بدی‌های موجود در جامعه جهانی است و آنچه استکبار جهانی با خشونت، آدم کشی، ویرانی و محاصره اقتصادی کشورها انجام می‌دهد برگرفته از فرهنگ است اما فرهنگی که پایه‌های آن غلط است.

وی افزود: سیاسی کاری و جناح و جناح بندی احتمالی در برخی مجموعه‌های داخلی هم برگرفته از همین فرهنگ غلط است اما آنچه مهم است همین ناملایمات موجب نتیجه شیرین خواهد شد زیرا پایان گستاخی شکست است همانطور که تفکر لیبرال غرب امروز در حال شکست است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: آموزش و پرورش تنها نهادی است که صرفاً برای نیروی انسانی سرمایه گذاری می‌کند و امروز هم این حرکت باید بر پایه گام دوم انقلاب جلو برود.

نماینده فرهنگیان هم در این دیدار گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش عملیاتی نشده و علت اصلی آن برخی سیاسی کاری‌ها است.

نبویان با بیان اینکه سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ رونمایی شد افزود: این سند نتیجه تلاش ۶۰۰ پژوهشگر اسلامی ایرانی بود و از طرفی یونسکو تقاضای ترجمه این سند عظیم برای ترجمه و در اختیار گذاشتن آن برای جامعه جهانی را داشت اما متأسفانه در کشور ما نسبت به این سند بزرگ بی مهری شد.

وی گفت: نظام راهبری تربیتی، برنامه ریزی، تربیت منابع، نیروی انسانی، فضا، تجهیزات، فناوری و پژوهش ذیل این سند تحول عظیم بود که قرار بود آئین نامه آن تا یک سال بعد به مدارس برسد اما مدارس هنوز طبق آیین نامه‌های سال ۷۹ عمل می‌کنند.

قربانپور نماینده دیگر جمعی از فرهنگیان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه سیاست زدگی محض در آموزش و پرورش بیشترین آسیب را بر پیکره تعلیم و تربیت وارد کرده است گفت: نبود نگاه جامع و کمرنگ شدن مباحث پرورشی از دیگر آسیب ها است.

وی افزود: سال هاست که سیاستمداران نگاه تعلیم و تربیتی به آموزش و پرورش ندارند بلکه میزان رأی جامعه هدف مورد توجه است.

وی گفت: کم شدن انگیزه، مشکلات اقتصادی و معیشتی، گم شدن هدف تعلیم و تربیت در سیاسی کاری‌ها، و چالش عدم نگهداری نخبگان در کانون تعلیم و تربیت از مهمترین مشکلات حوزه آموزشی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۹۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان