//
کدخبر: ۱۹۷۳۸۵ //

رئیس دیوان عالی کشور: زمزمه سازش با دشمن از طرف برخی مسئولان در مسیر شهدا نیست

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه بصیرت سواد حوزوی و دانشگاهی نمی‌خواهد و افرادی بودند که از سواد بالایی برخوردار بودند اما عدم بصیرت آنها را به نابودی کشاند گفت: زمزمه سازش با دشمن از طرف برخی مسئولان در مسیر شهدا نیست.

رئیس دیوان عالی کشور: زمزمه سازش با دشمن از طرف برخی مسئولان در مسیر شهدا نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم شامگاه پنجشنبه در ویژه برنامه «یاد یاران» به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و گرامیداشت شهدای قوه‌قضائیه که در حرم شهدای گمنام کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: کرمانی‌ها مردم همیشه در صحنه انقلاب هستند و امروز سردار سلیمانی از خطه کرمان افتخار جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نهال نوپایی بود که با خون شهدایی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری آبیاری شد گفت: دشمنان انقلاب و نظام بزرگترین و شریف‌ترین انسان‌ها را ترور کردند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه انتخاب آنها در ترور شهدا بسیار دقیق بود و افرادی را شهید کردند که ستون و استوانه نظام اسلامی بودند افزود: امام راحل با صلابت در برابر تمام توطئه‌های دشمنان ایستاد و به خدا توکل کرد.

وی با بیان اینکه امام(ره) با اراده و ایمان الهی انقلاب را به پیش برد و در برابر دشمنی‌های داخلی و خارجی تسلیم نشد گفت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب راه امام(ره) و شهدا را ادامه داده و نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کرده است.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه امروز صحنه جنگ ما جنگ نرم است افزود: هشت سال جنگ سخت را دشمن امتحان کرد و نتوانست اراده ملت را بشکند و امروز دشمن وارد جنگ نرم شده و فرهنگ ملت را نشانه گرفته است تا جوانان ما را از نظر ایمان تضعیف کند.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر دشمن با جنگ اقتصادی و تحریم علیه ملت ما به دنبال ترویج یاس و ناامیدی در کشور است تصریح کرد: اگر نبود حضور رهبر معظم انقلاب و وجود ولایت‌فقیه انقلاب دچار مشکلات زیادی بود.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه زمزمه سازش و کنار آمدن با دشمن از طرف برخی مسئولان در مسیر و آرمان شهدا نیست گفت: باید قدم‌های بزرگی را برای کشور بر داریم و جهاد در راه خدا تنها سلاح به دست گرفتن نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام اسلامی برای خدمت‌رسانی به ملت باید مجاهدت کنند و تمام توان و فکر خود را در جهت خدمت‌رسانی به ملت به کار بگیرند افزود: کمال بی‌انصافی است که بعضی از مدیران نسبت به مردم مراجعه‌کننده به ادارات بی‌اعتنایی کنند.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه مجاهدت در دستگاه قضایی نیز لازم است گفت: قضات در سراسر کشور باید تمام تلاش خود را در جهت احقاق حق مظلوم به کار بگیرند و این جهاد در صحنه قضاوت است.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کار می‌کنند اگر دلشان برای نظام اسلامی می‌تپد باید تمام تلاش خود را برای تولید بیشتر و باکیفیت به کار گرفته و دشمن را ناامید کنند افزود: در صحنه‌های فرهنگی نیز به جهاد نیاز داریم و باید توطئه فرهنگی دشمن در شبکه‌های اجتماعی را خنثی کرد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه برای فضای مجازی باید راهی پیدا کرد تا دشمن را در میدان نرم شکست دهیم بیان کرد: امروز میدان مبارزه ما صحنه عمل در تمام حیطه‌های کاری است.

وی با بیان اینکه بصیرت به معنی فهمیدن وظیفه و پیدا کردن راه ضرورت است گفت: اگر بصیرت مردم نبود انقلاب سال‌ها پیش شکست خورده بود و باید دشمن را شناخت و راه‌های مبارزه با آن را پیدا کرد.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه بصیرت سواد حوزوی و دانشگاهی نمی‌خواهد و باید وظیفه خود را بشناسیم افزود: افرادی بودند که از علم و سواد بالایی برخوردار بودند اما عدم بصیرت آنها را به نابودی کشاند.

وی با بیان اینکه ریزش‌کنندگان انقلاب کم‌بصیرتان بودند گفت: در دستگاه قضایی از نظر قوانین مترقی اسلامی ضعف نداریم و اگر مشکلاتی وجود دارد ناشی از نبود نیروهای کارآمد به اندازه کافی است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در تلاش است که نیروهای کارآمد را شناسایی و جایگزین کند افزود: خطا و اشتباه در تمام دستگاه‌های اجرایی کشور و دستگاه قضایی وجود دارد و غیرقابل انکار است اما در دستگاه قضا یک خطا قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه یک حکم خلاف شرع قابل قبول نیست و یک رای خلاف شرع اگر از قاضی صادر شود عدالت او را ضایع می‌کند گفت: نظارت بر دادگاه‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه عدم اطلاع مردم از مقررات و قوانین باعث شده وظیفه قاضی را ندانند افزود: مردم باید وظیفه قاضی را بشناسند و رای قاضی باید بر اساس مدارک و مستندات دقیق باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید اطلاعات حقوقی خود را افزایش بدهند و مقررات قانونی را مطالعه کرده و بشناسند گفت: بعضی از وکلا از ناآگاهی مردم سوءاستفاده کرده و مسیر پرونده‌ها را تغییر داده و قاضی را نیز منحرف می‌کنند و مردم اگر اطلاعات حقوقی بالا داشته باشند نیاز به وکیل در پرونده‌ها ندارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۳۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان