//
کدخبر: ۱۹۶۰۵۹ //

امام جمعه رشت خواستار برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی شد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: اگر قوه قضائیه می‌خواهد در تراز نظام اسلامی باشد باید قاطعانه با مفسدان اقتصادی برخورد و نتیجه آن را نیز به مردم اعلام کند.

امام جمعه رشت خواستار برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: یاد و خاطره ازدست رفتگان زلزله رودبار را گرامی می‌داریم و برای بازماندگان آرزوی سلامتی و آرامش و برای رفتگان غفران الهی را از خداوند درخواست می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه یکم تیر روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام(ره) است گفت: ما شاهد تلاش‌های مسئولان در این چند سال بودیم اما تا رسیدن به اهداف تعیین شده فاصله داریم و افراد در این سازمان باید با ایجاد برنامه‌های عمیق و گسترده به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به واقعه به توپ بستن مجلس تصریح کرد: به این روز، روز استبداد صغیر می‌گویند که با توطئه انگلیسی‌ها همراه بود، همچنین در این روز به جان مقام معظم رهبری نیز سوءقصد شد اما دشمن نمی‌دانست که به فضل الهی ایشان قرار است رهبری این ملت را برعهده گیرند و برای ایشان آرزوی طول عمر و سلامتی داریم.

امام جمعه رشت با اشاره به عملکرد سازمان قوه قضائیه گفت: از ابتدا شهید بهشتی ریاست این قوه را برعهده داشت و کارهای خوبی نیز تاکنون در این سازمان انجام شده است و درست نیست که درباره آن سیاه‌نمایی کرد اما تا رسیدن به اهداف اسلامی این قوه فاصله داریم و باید برای رسیدن به یک قوه در حد نظام اسلامی تلاش کنیم.

فلاحتی با بیان اینکه مدیریت جدید این سازمان از جوانان تحصیلکرده این حوزه خواستند که برای بهبود وضعیت این سازمان تلاش کنند افزود: قوه قضائیه پناهگاه نهایی مردم است که از ظلم‌ها به آن پناه می‌برند و اگر دستگاه قضا بخواهد در تراز نظام اسلامی و در راستای رضایت الهی حرکت کند بایستی نخست بدون ملاحظه کسی، عدالت را گسترش دهد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان از طولانی شدن روند دادرسی به پرونده‌های مردم گله و بیان کرد: مبلغ کلاهبرداری‌ شده توسط برخی مفسد اقتصادی گاهی اوقات برای توسعه یک استان کافی است و این قضیه اصلا زیبنده نظام اسلامی نیست لذا قوه قضاییه باید با قاطعیت کامل به پرونده این افراد رسیدگی کند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: حکم نهایی صادر شده برای برخی افراد که مواد مخدر همراه خود داشتند اعدام بود، اگر چه آنان جوانان را به تباهی می‌کشند و باید با قاطعیت با آنان برخورد کرد اما گناه کسی که چندین هزار میلیارد از پول ملت را بالا می‌کشد نیز کمتر از مافیای مواد مخدر نیست.

وی از دستگاه قضا خواست که قاطعانه و سریع با مفسدان اقتصادی برخورد و به مردم اعلام کند و گفت: همچنین باید زمینه بروز فساد اقتصادی از بین برود و روی نیروهای خود نیز نظارت مستقیم داشته باشند و با نیروهای ناسالم برخورد کنند زیرا هرماه چندین قاضی به دلیل فساد برکنار می‌شوند و این کار برای اصلاح این سیستم ضروری است.

فلاحتی با بیان اینکه دستگاه قضا وظیفه دارد که از سازمان‌ها و نهادها مطالبه شفافیت کند خاطرنشان کرد: دولت باید به مردم بگوید که بودجه خود را برای چه اموری هزینه می‌کند زیرا این حق مردم ایران است، همچنین این دستگاه باید از ظرفیت جوانان که با سوداگران قدرت معامله ندارند نیز استفاده کند.

وی با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به اموال مسئولان کشور تصریح کرد: این قانون به دلایل مختلف چندین سال عملی نشد اما مردم حق دارند بدانند که ویلای چند هزار متری برخی مسئولان از کجا بدست آمده است؛ سران نظام باید بر اساس قانون حقوق بگیرند.

فلاحتی تسلط انصارالله یمن بر مناطق مختلف عربستان را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: دیگر هیچ جایی برای آل‌سعود امن نیست و این قدرت محور مقاومت را نشان می‌دهد، اما تاکنون بیش از یازده هزار آدم در یمن کشته شدند و این یک فاجعه انسانی محسوب می‌شود که مسبب آن دولت عربستان است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها فرقی با یکدیگر ندارند افزود: مهلت تعیین شده برای سران غربی رو به پایان است و امیدوارم دولت‌مردان ما دیگر هیچ‌گاه در مواجهه با غربی‌ها لبخند نزنند زیرا آنها هیچ کاری که به سود کشور و ملت ایران باشد نمی‌کنند.

امام جمعه رشت درباره شیوه‌های تربیت فرزند از دیدگاه شرع و عقل گفت: تربیت اسلامی بر تمام شیوه‌های رایج تربیتی امروز ترجیح دارد اما تنها نفس ارجحیت قوانین کافی نیست بلکه اگر به قوانین تربیت اسلامی عمل نشود نمی‌توان به اهداف اسلامی دست پیدا کرد و به سعادت رسید.

فلاحتی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) ابراز داشت: قبل از آنکه مرجعه(فرقه کلامی که دارای یک مکتب انحرافی بودند) به فرزندان شما سبقت گیرد، معارف و احکام دینی را به فرزندان خود یاد بدهید و آنها را با دین آشنا کنید، اگر چه در حال حاضر مرجعه وجود ندارد اما فرقه‌های ضاله در کمین نسل جدید هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه والدین این است که از نوجوانی فرزندان خود، آنان را با احکام دینی آشنا کنند افزود: امروزه والدین به وظایف خود به درستی عمل نکردند زیرا گسترش شبکه‌های اجتماعی جوانان را تحت تاثیر قرار داده است و اگر ما به خوبی ساز و کارهای تربیت جوانان را انجام می‌دادیم شاهد فجایع کنونی نبودیم.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خاطرنشان کرد: مادامی که انسان‌ها به اجرای احکام دینی و اسلامی مبادرت نکنند، به سعادت نمی‌رسند و امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد که در راستای عمل به قوانین دینی و اسلامی موفق شویم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۰۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان