//
کدخبر: ۱۹۶۵۳۳ //

کشف میلیاردی کالای قاچاق از سه دستگاه اتوبوس

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف انواع کالای قاچاق از باند قاچاق رانندگان اتوبوس به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

کشف میلیاردی کالای قاچاق از سه دستگاه اتوبوس
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشریح این خبر گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان و اخلال گران اقتصادی و در پی اخبار رسیده مبنی بر اینکه چند دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر همدان به شهرهای جنوبی کشور در پوشش مسافر اقدام به حمل و جابجایی کالاهای قاچاق می‌کنند، لذا کارآگاهان پلیس آگاهی همدان با بررسی صحت و سقم موضوع و هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی در یک عملیات و در قالب سه تیم به محل‌های مربوطه اعزام شدند.

وی افزود: تیم نخست پلیس، پس از استقرار در محور جوکار به همدان و کنترل خودروهای عبوری از این محور، یک دستگاه اتوبوس را مشاهده که پس از توقف اتوبوس با بررسی داخل و جعبه‌های بغل آن کالای قاچاق را کشف و به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتقل کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: پس از تخلیه، تعداد هشت عدد باطری خارجی متعلق به کامیون، ۳۶ جفت کفش خارجی، ۴۴ دستگاه ریش تراش خارجی، یک دستگاه یخچال سای بای ساید، و یک دستگاه اسکوتر برقی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: تیم دوم نیز یک دستگاه اتوبوس را در "چهار راه بابک" ابتدای ورودی شهر همدان متوقیف و بازرسی کردند که یک هزار و ۱۹۸ عدد قوطی کمپوت آناناس، سه دستگاه ماشین لباسشویی، یک دستگاه LED مارک ال جی ۴۹ اینچ به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

وی اظهار داشت: کارآگاهان تیم سوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز یک دستگاه اتوبوس را در میدان "امام حسن" (ع) ورودی محور جوکار به همدان متوقف کردند که پس از تخلیه مسافران و بازرسی بعمل آمده، متوجه شدند اتوبوس از ناحیه باک جلو جاساز بوده و حامل کالای خارجی قاچاق است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: راننده به همراه شاگرد و اتوبوس به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقال و پس از تخلیه و شمارش ۴۳۲ عدد خمیر دندان خارجی قاچاق، ۳۵۹ ثوب ساپورت زنانه خارجی و ۷۷ جفت کفش خارجی کشف شد.

سردار کامرانی صالح بیان داشت: سه دستگاه اتوبوس، به همراه ۶ متهم برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی همدان معرفی شدند که اتوبوس‌ها به پارکینگ انتقال یافت و پرونده در حال رسیدگی است.

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف سه هزار و ۶۰۰ ثوب البسه قاچاق به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال در این استان خبر داد و گفت: کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در راستای طرح استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ساعت حدود هفت صبح امروز به یک دستگاه کامیون که از مبدا شهرستان ایلام به مقصد "تهران" در حال حرکت بود مظنون شده و خودرو را متوقف کردند.

سرهنگ رضا زارعی افزود: در حضور راننده از خودرو یاد شده بازدید به عمل آمد که مشخص شد وی در پوشش جابجایی اثاثیه منزل، مقادیری کالای خارجی از نوع پوشاک نیز بارگیری کرده که خودرو به همراه راننده برای بررسی بیشتر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: مأموران سه هزار و ۶۰۰ ثوب شال زنانه ساخت کشور چین بدون مجوز قانونی و گمرکی به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال در این عملیات کشف کردند که در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان