//
کدخبر: ۱۹۶۵۰۶ //

ترافیک تبریز باید به شکل هوشمند مدیریت شود

شهردار تبریز گفت: تجزیه و تحلیل خودکار وضعیت ترافیک و کنترل هوشمند و بهینه آن از مزایای اصلی سیستم های نظارت ترافیک شهری است.

ترافیک تبریز باید به شکل هوشمند مدیریت شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر اظهار داشت: تجزیه و تحلیل خودکار وضعیت ترافیک و کنترل هوشمند و بهینه آن از مزایای اصلی سیستم های نظارت ترافیک شهری است.

وی افزود: نقاط تحت پوشش دوربین های نظارتی در حال حاضر نزدیک به 145 نقطه است و روند نظارت بر نقاط یاد شده از طریق 204 دستگاه دوربین نظارتی انجام می شود که با نصب 20 دوربین دیگر در نقاط مختلف شهر بخصوص در مناطق کم برخوردار تعداد این دوربین ها به 224 افزایش می یابد که توسط سازمان ترافیک شهرداری در مرحله اجرا است.

شهردار تبریز مزایای هوشمند سازی ترافیکی را تسهیل در اعمال قانون و عدم نیاز به حضور فیزیکی پلیس در تقاطع، امکان اعمال یکسان قانون برای همه شهروندان در تمامی ساعات روز، بهبود وضعیت نظم و انضباط ترافیکی در تقاطع، کاستن زمان معطلی عابران پیاده و خودروها در عبور از تقاطع، تسهیل تردد و افزایش ایمنی عابران پیاده در گذر از تقاطع­ها،  مساعدت در کاهش تخلف عبور از چراغ قرمز و در نتیجه کاهش تصادفات ناشی از این تخلف و امکان تشخیص گره ترافیکی و هماهنگی با کارشناسان پلیس عنوان کرد.

 شهین باهر در خصوص سامانه مکانیزه پایش تقاطع و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز گفت: عدم توقف در پشت خط سفید، توقف خودرو بر روی خط عابر پیاده و عبور از چراغ قرمز از جمله تخلفاتی است که اغلب شاهد آن‌ هستیم. تخلفاتی که منجر به بروز حوادث جرحی، ایجاد اختلال در تردد عابران پیاده و وسایل نقلیه می­شود. پر واضح است که است بسیاری از آسیب دیدگان این تخلفات، عابران پیاده ­ای هستند که در حال عبور از تقاطع بوده‌اند.

شهردار تبریز در پایان گفت: نظر به اهمیت این موضوع، به راه­ اندازی سامانه هوشمند پایش تقاطع و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز (Red Light) در تبریز اقدام کرده ایم که از جمله قابلیت‌های این سامانه به مواردی نظیر محاسبه میزان تردد خودروهای عبوری از تقاطع، ثبت تخلفاتی نظیر عبور از چراغ قرمز، توقف بر روی خط سفید و توقف بر روی خط عابر پیاده می توان اشاره کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان