//
کدخبر: ۱۹۵۴۹۸ //

۱۹ واحد صنعتی و تولیدی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با تلاش و پیگیری ستاد رفع موانع تولید ،۱۹ واحد صنعتی و تولیدی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت.

۱۹ واحد صنعتی و تولیدی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود سیجانیعصر امروز در دهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک شکوهیه عنوان کرد: ۴۰ واحد تولیدی تملک شده در سال گذشته احیا شد و امسال احیای ۳۲ واحد در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال نیز با تلاش و پیگیری ستاد رفع موانع تولید ،۱۹ واحد صنعتی و تولیدی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار کرد: در سال قبل ۹۰۰ میلیارد تومان تعهد در قبال رونق تولید و اشتغال داشتیم، اما ۱,۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت‌شده است.

در ادامه نیز سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل محیط‌زیست قم گفت: فعالیت واحدهای سرب در قم عمدتاً با باطری‌های فرسوده وارداتی انجام می‌گیرد.

وی افزود: واردات باتری‌های فرسوده وابسته به احراز عدم آلودگی‌های زیست‌محیطی است با این حال صدور مجوز برای واحدهای ذوب سرب در استان قم و سطح کشور با محدودیت‌هایی مواجه است.

موسوی مشکینی اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم در حفظ محیط زیست، مدیریت پسماند است، هر چند در حال حاضر محلی برای دفن پسماندهای ویژه در قم وجود ندارد.

وی در مورد تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی شکوهیه توضیح داد: این تصفیه خانه عملکرد موفقی داشته است و باید در جهت توسعه و استانداردسازی آن تلاش شود.

در ادامه نیز ابوالفضل فراهانی رئیس خانه صنعت استان قم با اشاره به جایگاه مهم تولید کفش در قم عنوان کرد: خوشه صنعتی کفش قم ظرفیت‌های زیادی را از خود نشان داده و سالانه برای کشور بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزآوری دارد و باید حمایت شود.

حمیدرضا عالمی عضو هیئت‌مدیره شهرک صنعتی شکوهیه نیز در این جلسه بیان کرد: در شهرک صنعتی شکوهیه با بحران آب مواجه هستیم و توزیع عادلانه ای در مورد آب برای واحدهای صنعتی و تولیدی وجود ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۴۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان