//
کدخبر: ۱۸۴۰۱۰ //

سیل به ۳۹۵۰ واحد صنفی لرستان خسارت زد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: براساس آخرین برآوردهای انجام شده سیلاب به ۳ هزار و ۹۵۰ واحد صنفی به ارزش ۶۴۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

سیل به ۳۹۵۰ واحد صنفی لرستان خسارت زد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد رضا صفی خانی عصر امروز در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت در استانداری لرستان برگزار شد اظهارداشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، صادرات در لرستان رشد 400 درصدی داشته است و براساس آمار سال 93 میزان صادرات استان 95 میلیون و 7 دهم دلار، سال 94،  193 میلیون دلار، سال 95، 234 میلیون دلار و سال 97 به 352 و دهم میلیون دلار رسید.

وی افزود: سال گذشته علی‌رغم تحریم‌ها، 46 محصول را در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی  به 38 کشور صادر کردیم که علاوه بر افزایش جامعه هدف تنوع محصولات را نیز داشته‌ایم و امیدواریم  امسال نیز این روند تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان به هدف بخشی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در لرستان اشاره و عنوان کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید علاوه بر پیگیری مصوبات اثر بخشی نیزمدنظر بود و سال گذشته در این رابطه   123 جلسه 34 تشکیل  شد که خروجی آن 451 مصوبه بود.

وی بیان کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لرستان مشکلات واحدهای صنعتی مطرح و در این کارگروه به 99  مورد سرمایه در گردش، 26 مورد سرمایه ثابت، 176 مورد استمهال، 27 تامین اجتماعی ، 17 مورد امورمالیاتی و 104 مورد در زمینه‌های دیگر رسیدگی شد.

صفی خانی با بیان اینکه استان لرستان سال 96 در بخش پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه  5  و سال 97 با پرداخت 167 میلیارد تومان رتبه 13 را کسب کرد گفت: سال گذشته  39 بنگاه صنعتی غیر فعال احیا شد و در بخش کشاورزی نیز توانستیم 34 واحد را فعال کنیم که خروجی  آن در واحدهای صنعتی احیا شده  1194  اشتغال و در بخش کشاورزی 70 مورد بود.

وی یکی از اولویت‌های کاری اداره صنعت، معدن تجارت لرستان را ارتقا ظرفیت تولید با به کارگیری تکنولوژی جدید و روش‌های مدیریتی دانست و اظهارداشت: در  13 واحد 125 اشتغال جدید ایجاد شد و علی‌رغم اینکه سال گذشته 11 واحد صنعتی لرستان راکد و 115 اشتغال را از دست دادیم اما در مقابل  با احیا واحدهای راکد شده 1194 شغل ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: از آنجا که طرح لاستیک سازی خرم‌آباد، مجتمع فولاد ازنا و فازچهارم کارخانه سیمان دورود یکی از مطالبات مهم مردم و مجموعه استان لرستان است انتظار می‌رود دولت حمایت ویژه‌ای برای رفع مشکلات پیش روی این طرح‌ها و بهره‌برداری از آنها داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با وقوع سیلاب در لرستان نیز عنوان کرد: سیل به زیرساخت‌های اقتصاد لرستان ضربه جدی وارد کرد و برای جبران خسارت نیازمند حمایت جدی و همه جانبه دولت هستیم.

صفی خانی بیان کرد: براساس آخرین برآوردهای انجام شده سیلاب به 3 هزار و 950 واحد صنفی به ارزش  6400 میلیارد ریال خسارت زد.

وی تصریح کرد: در سیل اخیر 114 واحد صنعتی دچار آسیب شد و  زیر ساخت 17 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی نیز متحمل خسارت شداز طرفی سیل به جاده دسترسی معادن استان در الیگودرز و چگنی  نیز خسارت جدی وارد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان