//
کدخبر: ۱۹۵۳۶۷ //

امام جمعه کرمانشاه: دین خدا با شعائر آن زنده است

دیدار علمای اهل سنت با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با موضوع برگزاری برنامه های جشن های زیر سایه خورشید در دهه کرامت برگزار شد.

امام جمعه کرمانشاه: دین خدا با شعائر آن زنده است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در این جلسه با اشاره به فرموده رسول خدا (ص) که من اجر و مزدی از شما نمیخواهم مگر مودت و محبت خودم و اهل بیتم، این ارتباط را کار ساز دانست و گفت:پرچم یک تکه پارچه است ولی همین که به ائمه و امامان منصوب شد حرمت دارد و پرچم مقدس آستان رضوی که با همراهی کاروان خادمان حرم رضوی در زیر سایه خورشید به استان کرمانشاه وارد میشود حرمت و منزلت آن امام بزرگ را در بر دارد.

امام جمعه کرمانشاه افزود:اسلام سوژه های بسیاری دارد و دین زنده به شعائر است و انشاالله در مراسم دهه کرامت و جشن های در زیر سایه خورشید با برنامه ریزی های انجام شده نتیجه مطلوبی حاصل شود.

در ادامه این جلسه جعفر امامیان سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه گفت: برنامه ریزی های مختلفی در دهه کرامت و باحضور کاروان متبرک زیر سایه خورشید و خادمان آستان قدس و پرچم آستان مقدس امام رضا(ع) برگزار می شود.

و در روز جمعه ۲۱تیر ماه دو روز قبل از ولادت امام رضا (ع)مراسم پیاده روی در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی همچنین گسترانیده شدن سفره های متبرک توسط خیرین را برای محرومین که طعم و لذت شادی را بچشند را در زمره این برنامه ها دانست وافزود: علاوه بر این، جشن های بزرگی در سطح شهرها انجام خواهد شد که یک بخش آن با حضور خادمان حرم رضوی و بخش دیگر در میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است.

دکتر فرخ شاهی مدیر برگزاری جشن های بین المللی دهه کرامت هم در ادامه این جلسه گفت: این جشن ها در ایران و ۲۰کشور جهان برگزار می شود که هدف بسیار مقدسی است و تمام استان ها از ظرفیت این کاروان معنوی استفاده می کنند.

وی افزود: در سال گذشته حضور این کاروان در منطقه اورامانات و مسجد شافعی انعکاس خوبی داشت به لطف این کاروان مقدس امسال نیز هیچ تهدیدی از سوی دشمنان در عرصه سیاسی و اقتصادی در کرمانشاه نخواهیم داشت.

مدیر برپایی جشن های بین المللی دهه کرامت با اشاره به این رویداد فرهنگی سه ضلع مردم،محتوای کار و تیم های پزشکی را از مهمترین جنبه های این مراسم دانست و افزود: استقبال مردم در این عرصه مهم است و محتوای این کار باید جذاب باشد و سعی داریم از نخبگان اهل سنت که در کشور خدمت میکنند تجلیل کنیم و تیم های پزشکی آمادگی دارند که به درمان بیماران بپردازند.

سرهنگ سعید بهشتی فرمانده سپاه ناحیه هم گفت : در سال گذشته مردم اورامانات استقبال بی نظیری از کاروان زیر سایه خورشید داشتند که این برنامه مثال زدنی است و در انسجام وحدت بین شیعه و سنی موثر است.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه افزود:در جشن میلاد امام هشتم سال گذشته ۵ هزار نفر از مردم پاوه حضور داشتند

وی در ادامه به ارائه پیشنهاداتی در برگزاری هر چه بهتر این مراسم  پرداخت و اظهار داشت:

۱-در محله های آسیب پذیر شهر کرمانشاه که ۶‌محله مشخص شده این مراسم را برگزار کنیم و از بسته های حمایتی در این محله ها استفاده شود و کاروان پزشکی را با کمک شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی با توجه به امکانات و تا جایی که توان داریم مستقر کنیم.

۲- در سطح شهر کرمانشاه در ایام تابستان با همکاری شهرداری و اداره اوقاف و آستان مقدس رضوی ۳۰برنامه داریم که در پارک شبدیز و پارک شرقی طاقبستان و ۶محله آسیب پذیر برگزار میشود و حضور کاروان زیر سایه خورشید در حاشیه این جشن ها  و مباحث خدمت رسانی را هم داشته باشیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان