//
کدخبر: ۱۹۵۲۶۴ //

ارزش میزان صادرات کالا از مرز مهران به ۲۶۳ میلیون دلار رسید

سرپرست گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۷خرداد یعنی حدود سه ماه اول امسال، میزان صادرات کالا از مرز مهران به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار بوده است.

ارزش میزان صادرات کالا از مرز مهران به ۲۶۳ میلیون دلار رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

 روح‌الله غلامی، عصر امروز در بازدید از پایانه مرزی مهران بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تا 27خرداد یعنی حدود سه ماه اول امسال، میزان صادرات کالا از مرز مهران به ارزش 263 میلیون دلار بوده است اظهار داشت: اظهار کالا در مرز مهران رشد86 درصدی دارد.

وی، بابیان اینکه خوشبختانه اظهار کالا در مرز مهران نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود 86 درصد رشد نشان می‌دهد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته اظهار کالا از سایر گمرکات انجام و از مرز مهران خارج می‌شد اما در سال جاری شاهد رشد بسیار خوب اظهار کالا در گمرک مهران هستیم.

سرپرست گمرک استان ایلام، با تأکید بر اینکه صادرات کالا از مرز مهران در سه‌ماهه اول سال جاری به لحاظ ارزش ریالی 35 درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد، تصریح کرد: میزان صادرات کالا از مرز مهران در سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنظر وزنی نیز 50 درصد رشد داشته است.

غلامی، بابیان اینکه در سال گذشته یعنی سال 97 میزان صادرات کالا از مرز مهران یک میلیارد و 280 میلیون ریال بوده است، یادآور شد: گمرک ایلام در صورت استقبال تجار ایرانی و عراقی از آمادگی لازم برای افزایش ساعات کاری و انجام امور گمرکی و صادرات را دارد.

وی، با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی در مرز مهران به لحاظ صادرات کالا وجود ندارد، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده شرایط بسیاری خوبی برای تجار ایرانی و عراقی برای فعالیت در مرز مهران فراهم‌شده و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه با طرف عراقی وجود ندارد.

سرپرست گمرک استان ایلام، تره‌بار، مصالح ساختمانی، قطعات خودرو، لوازم‌یدکی، محصولات پلاستیکی، شیشه و کولرآبی را از مهم‌ترین اقلام صادراتی از این مرز برشمرد و گفت: خروج و صادرات کالاهای اساسی و موردنیاز داخل کشور از مرز مهران امکان‌پذیر نیست و به‌طورقطع گمرکات استان از خروج این کالاها جلوگیری خواهند کرد.

غلامی، با تأکید بر برخورد جدی با قاچاق کالا مرز بین‌المللی مهران، خاطرنشان کرد: در این راستا، با دقت نظر همکاران گمرک ایلام، تاکنون 29 پرونده در محاکم قضایی برای جلوگیری از قاچاق کالا در مرز بین‌المللی مهران تشکیل‌شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۲۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان