//
کدخبر: ۱۹۳۵۳۷ //

بهسازی و عمران امامزاده‌ها اولویت کاری اوقاف استان اردبیل در سال ۹۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تعمیر و عمران بقاع و امامزاده‌ها در اولویت کاری سال 1398 اوقاف استان است.

بهسازی و عمران امامزاده‌ها اولویت کاری اوقاف استان اردبیل در سال 98
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت الاسلام مهدی ستوده در سفر به شهرستان خلخال و بازدید از بقعه متبرک امامزاده سید احمد معراجی در روستای سفید آب بخش خورش رستم جنوبی شهرستان خلخال اظهار کرد: تعمیر، بهسازی و عمران بقاع و امامزاده‌ها در اولویت کاری سال ۱۳۹۸ اداره کل اوقاف استان اردبیل است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و معنوی کشور، افزود: شهرستان خلخال با دارا بودن بیش از ۶۰ درصد امامزاده‌های استان اردبیل به عنوان شاخص‌ترین قطب مذهبی استان است. 

ستوده در خصوص امامزاده سید احمد معراجی گفت: کار بازسازی و عمران این بقعه متبرک که یکی از پر زائرترین بقاع متبرک جنوب استان اردبیل است از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و اکنون در سال ۱۳۹۸ بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دارای بخش‌های زائرسرا، شبستان زنانه، صحن اصلی حرم و محوطه می‌باشد که در فضای ۹۵۰ متر مربع در حال ساخت بوده است.

وی تصریح کرد: در بحث ساخت این بقاع که نزدیک به بخش نازک‌کاری است، باید بحث معماری اسلامی و ایرانی مورد توجه باشد که به کارشناسان حوزه ساخت و ساز و واحد مهندسی و فنی اداره کل اوقاف این مورد سفارش و تاکید شده است.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به اینکه این امامزاده مطهر یکی از بقاع پرزائر در سطح استان اردبیل و استان‌های همجوار است، اضافه کرد: این امامزاده سالانه علاوه بر ایام و مناسبت‌های خاص، در ایام محرم نیز پذیرای ده‌ها هزار نفر زائر از مناطق مختلف کشور است و به لحاظ اینکه مردم ضمن علاقه به ائمه اطهار و این امامزاده، نذورات کافی را به این امر اختصاص داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان