//
کدخبر: ۱۹۲۹۴۰ //

بخشی از مراتع شاه جهان شیروان در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بخشی از مراتع کوه شاه جهان شهرستان شیروان عصر پنجشنبه در آتش سوخت.

بخشی از مراتع شاه جهان شیروان در آتش سوخت
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ موسی ارضا حیاتی اظهار داشت: ۲ گروه از یگان حفاظت منابع طبیعی شیروان در قالب هشت نفر برای مهار آتش و پیشگیری از خسارت و سایر حوادث به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی پنجشنبه شب مهار شده است گفت: هنوز آماری دقیقی از سطح خسارت دیده بر اثر این آتش سوزی مشخص نشده است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود علت آتش سوزی از سوی دامداران باشند زیراکه هم اکنون مراتع این منطقه به دلیل بارش‌های خوب بهاری دارای پوشش گیاهی خوب است.

حیاتی افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ به عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است که گزارش‌های مردمی کمک شایانی به پیشگیری از حوادث می‌کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان گفت: همه ساله با فصل بهار و تفریح شهروندان شاهد این گونه حوادث هستیم.

جعفر حیدری اظهار داشت: آتش سوزی امروز بر اثر سهل انگاری مسافران و چوپانان برای علف و هیزم خشک بوده که متأسفانه به علت خاموش نکردن آن و ترک کردن محل، شاهد بروز حادثه بوده‌ایم.

کوه شاه جهان نام بلندترین قله ارتفاعاتی است که دنباله آن‌ به کوه‌های بینالود و آلاداغ می‌رسد.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۹۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان