//
کدخبر: ۱۹۲۰۵۸ //

مدیرعامل آبفای استان سمنان: ساخت ۲ مخزن بتنی ذخیره آب در شاهرود و بسطام آغاز شد

مدیرعامل آبفای استان سمنان از کلنگ زنی ساخت دو مخزن بتنی ذخیره آب در شاهرود و بسطام خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها زون بندی شبکه توزیع آب شرب در این دو شهر است.

مدیرعامل آبفای استان سمنان: ساخت ۲ مخزن بتنی ذخیره آب در شاهرود و بسطام آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد طاهری، ضمن بیان اینکه ساخت دو مخزن بتنی ذخیره آب در شاهرود و بسطام کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این دو پروژه از مصوبات طرح‌های دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان است که هدف از اجرای آن‌ها زون بندی شبکه توزیع آب شرب دو شهر شاهرود و بسطام است.

وی بابیان اینکه عملیات اجرایی ۱۶ مخزن در استان سمنان شروع‌شده و در برخی شهرها نظیر شاهرود در حال تکمیل است، افزود: ساخت مخزن دو هزار مترمکعبی سرچشمه شاهرود امروز بااعتبار مصوب ۱۸ میلیارد ریال آغاز شد که مدت اجرای آن هشت ماه خواهد بود.

مدیرعامل آبفای استان سمنان ضمن بیان اینکه ساخت این مجموعه‌ها باهدف افزایش حجم مخازن شهرها صورت گرفته است، ابراز داشت: به ازای هر مشترک باید هفت‌دهم مترمکعب ذخیره آب تأمین شود تا چنانچه حوادثی در مخزن، چاه‌ها و منابع تأمین آب ایجاد شد به میزان ۲۴ ساعت ذخیره آب برای شهروندان وجود داشته باشد.

طاهری در ادامه تصریح کرد: ۱۸ هزار مشترک آب در شهر شاهرود وجود دارد که با این نرم هفت‌دهم حدود ۵۸ هزار الی ۶۰ هزار مترمکعب ذخیره باید داشته باشیم که در حال حاضر ۵۴ هزار مترمکعب مخزن وجود دارد که با احداث این مخزن به استاندارد لازم دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: امروز ساخت مخزن یک هزار مترمکعبی شهر بسطام به همراه تأسیسات جانبی و خطوط انتقال ورودی و خروجی بااعتبار ۲۹ میلیارد ریال آغاز شد که مدت اجرای این طرح ۱۰ ماه خواهد بود و امیدواریم با تعهد پیمانکار این دو پروژه برای دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۰۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان