//
کدخبر: ۱۹۱۲۰۲ //

در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی کردستان چه گذشت

آئین معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان بالاخره پس از گذشت ۲۳۷ روز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سنندج برگزار شد.

در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی کردستان چه گذشت
به گزارش فرتاک نیوز،

 آئین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان عصر امروز بألاخره پس از گذشت 237 روز با حضور مسئولان کشوری و استانی و مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس در این شهر برگزار شد.

1500 واحد مسکن مهر کردستان همچنان نیمه‌تمام باقی مانده است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در این جلسه با اذعان به اینکه حل مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی استان در گرو اراده و تلاش مضاعف است، اظهار داشت: شاخص‌های حوزه راه در کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است و باید همه با هم در راستای ارتقای این شاخص‌ها گام برداریم.

وی افزود: از نمایندگان مردم در مجلس انتظار می‌رود که نظام بودجه‌ریزی در کشور را اصلاح کنند چراکه تا این نظام اصلاح نشود عدالت اتفاق نمی‌افتد.

استاندار کردستان به پروژه راه‌آهن همدان-سنندج اشاره کرد و گفت: امسال در قانون بودجه 150 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده و امیداواریم هر چه زودتر به اتمام برسد چراکه بخش زیادی از مشکلات حمل و نقل استان مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: در مرز باشماق مریوان ظرفیت 800 کامیون صادرات وجود دارد اما به‌دلیل نبود زیرساخت‌های حمل و نقل نصف این میزان صادرات انجام نمی‌شود

مرادنیا با بیان اینکه فرودگاه سقز تا پایان سال 99 به اتمام می‌رسد، افزود: بیمارستان سقز نیز در سفر آتی رئیس‌جمهور به کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکهزار و 500 واحد مسکن مهر نیمه‌تمام در کردستان باقیمانده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی برای اتمام این واحدها کمر همت ببندند تا مشکل این خانوارها برطرف شود.

مرادنیا در پایان سخنان خود تاکید کرد: بازآفرینی شهری نواحی منفصل شهری و بافت‌های فرسوده باید به‌صورت جدی در استان مورد توجه قرار گیرد.

انتقاد تند نماینده مردم از دولت؛ پروژه جاده بیجار-همدان پس از گذشت 36 به اتمام نرسیده است!

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، ریلی و جاده‌ای را مهمترین عامل در توسعه استان دانست و اظهار داشت: گرچه در این چندسال اخیر در حوزه راه‌ها اقدامات خوبی انجام شده اما متأسفانه همچنان درگیر یک عقب ماندگی تاریخی هستیم.

حمدالله کریمی با اشاره به اینکه میانگین شاخص راه آسفالته در کشور 66 درصد بوده در صورتیکه این شاخص در کردستان 49 درصد است، افزود: انتظار می‌رود که این عقب‌ماندگی‌ها و تبعیض‌ها رفع و شاخص‌های توسعه بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه «اعتماد مردم» بزرگترین سرمایه نظام است، گفت: همه ما کلف هستیم که در راستای حل مشکلات استان کردستان گام برداریم تا مردم از همه امکانات برخوردار شوند.

نماینده مردم بیجار در مجلس با انتقاد از وضعیت کنونی جاده بیجار-همدان و وعده‌های مکرر و بدون خروجی مسئولان گفت: این جاده در مجموع 149 کیلومتر بوده که 100 کیلومتر از آن در استان همدان واقع شده و از سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده اما متاسفانه 49 کیلومتر از آن در خاک بیجار واقع شده که از سال 62 تاکنون، هنوز به اتمام نرسیده است!

وی با بیان اینکه ساماندهی صنوف آلاینده جزو مطالبات مردم و از پنج سال گذشته تاکنون محقق نشده است، خاطرنشان کرد: همچنین برای احداث یک هتل در شهر بیجار از سه سال گذشته برای تأمین زمین سرمایه‌گذار علاف هستیم.

بدهی 300 میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران راهسازی در کردستان

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با اشاره به مشکلات موجود و کمبود اعتبارات در سطح کشور اظهار داشت: در حال حاضر در این شرایط بحرانی، پذیرش مدیریت جرأت می‌خواهد اما در صورت پذیرفتن آن، باید با تمام موجود در راستای احقاق حقوق مردم و خدمتگزاری به مردم گام برداشت.

سیداحسن علوی افزود: خیانت در خاک پاک کردستان عواقب بدی را در پی دارد و باید مدیران استان از بین افراد با انگیزه و با تمرکز بر شایسته‌سالاری، انتخاب شوند تا بتوانند موفق عمل کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اذعان کرد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی 20 هزار میلیارد تومان بدهکار است و بودجه امسال این وزارتخانه 50 درصد مطالبات را پوشش نمی‌دهد.

وی بر ضرورت تأمین منابع اعتباری لازم برای پرداخت مطالبات و بهبود شاخص‌های حوزه راه استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 300 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و یکهزار و 500 میلیارد تومان برای ادامه پروژه‌‌های این حوزه نیازمند است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس تصریح کرد: باید اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر،توجه جدی به مدیریت پیشگیرانه برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، جلوگیری از تغییر کاربری فضاهای سبز، پیگیری جدی برای تامین منابع اعتباری و پرداخت مطالبات پیمانکاران راه و شهرسازی و جذب سرمایه‌گذار خارجی جزو اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

نیروهای بی‌انگیزه جای خود را به کارشناسان خبره می‌دهند

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کردستان در این مراسم اظهار داشت: بنده در طول 25 سال گذشته در کسوت معلمی و مهندس در سازمان‌های مختلف مشغول به کار و همواره به‌دنبال فهم توسعه بوده‌ام و معتقدم تنها ملت‌هایی به توسعه پایدار دست می‌یابند که دارای یک آرمان مشترک باشند.

محمدصدیق ثابتی با بیان اینکه «ارتقای سطح اعتماد» جزو اهداف بنده است، افزود: باید در کانون‌های تصمیم‌گیری از کارشناسان خبره در یک ساختار تیمی استفاده شود و دانش فنی و سازمانی جریان یابد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌‌ها بر پایه چشم‌انداز مشترک است، گفت: در این شرایط کنونی حساس و کمبود اعتبارات و فرصت‌های محدود، باید به نیروها انگیزه داده شود و متمرکزتر شوند.

در پایان این مراسم «محمدصدیق ثابتی» رسماً به‌عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کردستان معرفی و از زحمات 8 ماهه شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان که با حفظ سمت امورات مربوطه را کج‌دار و مریز رتق و فتق می‎کرد، قدردانی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان