//
کدخبر: ۱۹۰۴۸۶ //

معاون وزیر کشور: ۳۷ هزار واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: دولت ۳۰۰ هزار میلیارد ریال به طرح رونق تولید، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی اختصاص داد که از پارسال تا کنون ۳۷ هزار واحد تولیدی کشور این تسهیلات را دریافت کردند.

معاون وزیر کشور: ۳۷ هزار واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید دریافت کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

بابک دین پرست یکشنبه شب در  جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد افزود: این  ۳۷ هزار واحد تولیدی تا کنون ۲۵۰ هزار میلیارد ریال را جذب کرده اند و خراسان رضوی از همین طرح به هزار و ۷۷۲ پرونده مبلغ هفت هزار و ۳۴۰  میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: تلاش در جهت ساماندهی واحدهای تولیدی به منظور ارتقای توان تولید، صیانت از واحدهای تولیدی فعال و شاغلان آنها، برنامه ریزی در جهت واحدهای تملک شده به وسیله بانکها، تلاش در جهت تکمیل و راه اندازی دسته از آن واحدهای شهرستانها که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند از جمله امور مورد توجه برای رونق تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به لزوم حمایت از واحدهای تولیدی و مشکل دار گفت: ۷۵ واحد مشکل دار با اشتغال ۹ هزار و ۴۲۸ نفر و ۱۰ واحد بحرانی با اشتغال دو هزار و ۱۰۶ نفر  در خراسان رضوی وجود دارد که باید مراقبت و حمایت شوند.

دین پرست در خصوص میزان بیکاری در استانها هم گفت: پارسال بیشترین افزایش نرخ بیکاری در استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بیشتر میزان کاهش بیکاری در  استانهای چهار محال بختیاری و خراسان جنوبی بوده است.

 

*آمادگی تامین کالا برای کل کشور

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: به شرطی که اختیارات لازم به ما داده شود آمادگی داریم لجستیک شمال شرق کشور را تشکیل دهیم و برای کل کشور تامین کالا کنیم.

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اختیاری جز ثبت سفارش ندارد افزود: مجوزهای لازم یا ارز مورد نیاز را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم برای تامین کالای کل کشور اقدام کنیم.

وی با اشاره به لزوم حل مشکلات واحدهای تولیدی هم گفت: روزهای یکشنبه هر هفته در محل شهرک های صنعتی تشکیل جلسه می دهیم و مشکلات واحدها را بررسی می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی هم گفت: در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان تا کنون ۶۲ معین اقتصاد مقاومتی تعیین شده اند و تا پایان سال ۴۷ معین دیگر به این تعداد  اضافه می شوند.

علی رسولیان افزود: پیش بینی شده است امسال ۱۲۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال  سرمایه گذاری داخلی و ۱۸۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی  انجام شود.

وی  ادامه داد: ایجاد ۷۶ هزار و ۷۹۹ فرصت شغلی و دو  میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای خراسان رضوی در سال کنونی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۴۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان