//
کدخبر: ۱۸۸۰۲۵ //

پالایشگاه فاز ۲ آبادان در پرداخت بدهی تعلل نکند

فرماندار آبادان با بیان اینکه پالایشگاه در پرداخت عوارض تعلل نکند گفت: پرداخت مطالبات شهرداری برای ارائه خدمات مناسبتر به شهروندان، ضرورت دارد .

پالایشگاه فاز 2 آبادان در پرداخت بدهی تعلل نکند
به گزارش فرتاک نیوز،

سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، در خصوص مطالبات شهرداری آبادان از فاز 2 پالایشگاه، اظهار کرد: مطالبات شهرداری مطالبه عمومی و دولتی است؛ همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری با این نهاد عمومی هستند؛ تذکراتی که قبلا داده شد مربوط به یک ناهماهنگی بود که حق بود از ابتدا در جریانش قرار می‌گرفتیم و این موضوع هیچ ربطی به مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها ندارد. اتفاقا روی مطالبات شهرداری بسیار حساس و تا پرداخت آنها به شهرداری شخصا پیگیری می‌کنم.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه  برخی اظهار نظرها احساسی و مغرضانه و یا صرفا به‌دلیل عدم اشراف بر قانون است، بیان کرد: در محدوده مناطق آزاد و به‌موجب قانون تمام فعالیت‌هایی که برای شروع نیاز به مجوز دارند از هرقبیل که باشند هم مجوزشان از طرف سازمان منطقه آزاد صادر می شود و هم عوارضشان را الزاما باید به منطقه آزاد بپردازند.

موسوی گفت: یکی از این فعالیت‌ها پروژه فاز ٢ است که در زمان و جغرافیای محدوده منطقه آزاد شروع شد پس فاز دوم باید عوارض خود را به منطقه آزاد بپردازد اما این باعث نمی شود که وقتی خدمات لازم را شهرداری به فاز دو می‌دهد از عوارض فاز دو محروم باشد و منطقه آزاد الزاما در خصوص خدمات شهرداری باید عوارض دریافتی از فاز دو را به حساب شهرداری واریز نماید.

پالایشگاه، طرف حساب شهرداری نیست

وی عنوان کرد: نکته مهم این است که طرف حساب شهرداری، پالایشگاه فاز ٢ نیست بلکه منطقه آزاد است و به همین دلیل تا کنون منطقه آزاد مبالغی را به شهرداری پرداخته است و شهرداری فارغ از مراجعه به پالایشگاه و اقدامات این‌چنینی است.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه فاز ٢ فقط مکلف به پرداخت عوارض به سازمان منطقه آزاد است، اظهار کرد: منطقه آزاد باید به موجب تفاهمنامه ای وجوه دریافتی بابت عوارض را به شهرداری بپردازد چون دریافت عوارض در مقابل خدمات است که این خدمات را شهرداری به فاز دوم ارائه می‌دهد.

موسوی افزود: اینکه ما تمایل داشته باشیم عوارض فاز دوم مستقیما به حساب شهرداری واریز شود انتظاری غیرقانونی است اما منطقه آزاد می‌تواند به شهرداری طی صورتجلسه ای تفویض اختیار کند.

وی با بیان اینکه شهرداری مجاز نیست جلوی انتقال تجهیزات یک پروژه ملی را بگیرد، گفت: طرف شهرداری سازمانی دیگر است نه فاز دو؛ پرداخت این قبیل عوارض از طرف منطقه آزاداروند به شهرداری، منطقه آزاد را از باب کمک های عمرانی دیگر به شهرداری معاف نمی‌کند و من در جریان هستم که به دستور مدیرعامل سازمان، ده‌ها میلیارد تومان تحت عنوان پروژه های عمرانی به شهرداری پرداخت نموده که جدای از عوارض فاز دوم است.

فرماندار ویژه آبادان عنوان کرد: در جلسه ای که قبلا به اتفاق شهردار با مدیریت فاز دوم داشتیم، وی  تاکید داشت که ما آماده پرداخت عوارضیم فقط اجازه دهید مطابق قانون به یک نهاد پرداخته شود و قرار شد در وجه  سازمان منطقه آزاد اروند واریز شود اما شهرداری و منطقه آزاد و مدیر فاز ٢ روی میزان بدهی اختلاف نظر داشتند که ظاهرا حل شد.

فاز دوم در پرداخت بدهی نباید تعلل کند

وی گفت: فاز دوم به کنسرسیوم در انجام پروژه تعهد زمانی دارد و به علت یک روز تاخیر در نصب تجهیزات باید مبالغ گزافی بپردازد؛ مصلحت نیست با جلوگیری از انتقال تجهیزات، خودمان باعث پرداخت جریمه به بیگانه شویم.

موسوی اظهار کرد: پالایشگاه آبادان مکلف است در ازای آسیب‌های ناشی از تردد ماشین آلات سنگین، خطوط لوله محصولات و سر وصدا و دودهای حاصله برای رضایت عمومی، به شهرداری بیش از پیش کمک کند؛ این یک مطالبه مردمی است که سبقه تاریخ دارد زیرا  حق آلایندگی ها برای جبران این همه خسارت کافی نیست.

وی افزود: فاز دوم و منطقه آزاد هرچه سریعتر تکلیف شهرداری را تعیین کنند شهرداری محتاج به توجهات بیشتر است تا بتواند خدمات مناسبتری ارائه دهد؛ من هم جدای از تذکرات قانونی و انتقاداتی که به عملکرد برخی مدیران دارم مکلف به حمایت قاطع از نهاد عمومی هستم و حتما مطالبات شهرداری را پیگیری خواهم کرد.

فرماندار آبادان عنوان کرد: باز هم تاکید می‌کنم همه دستگاه‌های دولتی که به شهرداری و حتی آب و فاضلاب، برق و مخابرات بدهی دارند سریعا برنامه پرداخت خود را تنظیم و به فرمانداری اعلام کنند تا خللی در ارائه خدمات عمومی ایجاد نشود. مردم عزیز و شریف ما اطمینان داشته باشند در پیگیری حقوق عمومی هیچ تعارف و خط قرمزی وجود ندارد و همه ما مکلف به تامین آرامش و امنیت والبته خدمات بهتر هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۰۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان